Wpis z mikrobloga

Wielka prośba do wykopowych programistów! Chcę się Was poradzić, jako początkujący w tej dziedzinie. Jestem na pierwszym roku informatyki na przeciętnej Politechnice, ale traktuję to tylko, jako obowiązek do odbębnienia, bo wiem, że tam mnie niczego w praktyce nie nauczą. Chcę mieć po prostu ten papierek, nawet jeśli miałby się do niczego nie przydać. Mam podstawy C++ (tylko połowa I tomu Symfonii), podstawy Pascala (pierwszy semestr studiów, więc tylko podstawy podstaw składni), podstawy Javy (proste aplikacje okienkowe, ale nic szczególnego; jakieś badziewie na Androida, ale w zasadzie też tylko podstawy składni znam), jakieś podstawy algorytmiki, no i zaczynam uczyć się podstaw składni C na uczelni w tym semestrze. Zastanawiam się właśnie nad kierunkiem, w którym powinienem się sam zacząć ostro uczyć, żeby nie skończyć, jak kumple z uczelni - tylko z papierkiem i bez żadnej wiedzy. Postawiłem niedawno na Javę i chciałem kiedyś pisać aplikacje mobilne, ale ten pomysł nie wypalił - to chyba nie jest dla mnie dziedzina. Jak pomyślę sobie, że miałbym kiedyś pisać w korpo jakieś aplikacje biznesowe w tej Javie, to robi mi się słabo. Doszedłem zatem do wniosku, że ostatecznie po sprawdzeniu już kilku języków i kilku możliwych dróg nauki, chcę wziąć się poważnie za gamedev. I nie chodzi o gry mobilne w Javie, a duże produkcje na PC, pełne 3D i tak dalej. Powiedzcie mi proszę, czy zaczynając praktycznie od zera w tym konkretnym temacie jestem w stanie dojść do czegoś siedząc teraz nocami i ucząc się? Jest szansa na zaistnienie jeszcze w tej branży? Jestem zmotywowany, żeby zacząć od zaraz i na prawdę wziąć się za to bardzo konkretnie. Jak jest ze znalezieniem pracy? No i najważniejsze - jakiego języka się uczyć, jak zacząć, z czego korzystać przy nauce? Najogólniej - jak wystartować od zera i, czy ma to sens. Liczę, że znajdzie się kilka osób, które dotrwają do końca tego wpisu i spróbują mi pomóc. I jeszcze na koniec zagram na uczuciach, może to pomoż