Wpis z mikrobloga

Wielka prośba do wykopowych programistów! Chcę się Was poradzić, jako początkujący w tej dziedzinie. Jestem na pierwszym roku informatyki na przeciętnej Politechnice, ale traktuję to tylko, jako obowiązek do odbębnienia, bo wiem, że tam mnie niczego w praktyce nie nauczą. Chcę mieć po prostu ten papierek, nawet jeśli miałby się do niczego nie przydać. Mam podstawy C++ (tylko połowa I tomu Symfonii), podstawy Pascala (pierwszy semestr studiów, więc tylko podstawy podstaw składni), podstawy Javy (proste aplikacje okienkowe, ale nic szczególnego; jakieś badziewie na Androida, ale w zasadzie też tylko podstawy składni znam), jakieś podstawy algorytmiki, no i zaczynam uczyć się podstaw składni C na uczelni w tym semestrze. Zastanawiam się właśnie nad kierunkiem, w którym powinienem się sam zacząć ostro uczyć, żeby nie skończyć, jak kumple z uczelni - tylko z papierkiem i bez żadnej wiedzy. Postawiłem niedawno na Javę i chciałem kiedyś pisać aplikacje mobilne, ale ten pomysł nie wypalił - to chyba nie jest dla mnie dziedzina. Jak pomyślę sobie, że miałbym kiedyś pisać w korpo jakieś aplikacje biznesowe w tej Javie, to robi mi się słabo. Doszedłem zatem do wniosku, że ostatecznie po sprawdzeniu już kilku języków i kilku możliwych dróg nauki, chcę wziąć się poważnie za gamedev. I nie chodzi o gry mobilne w Javie, a duże produkcje na PC, pełne 3D i tak dalej. Powiedzcie mi proszę, czy zaczynając praktycznie od zera w tym konkretnym temacie jestem w stanie dojść do czegoś siedząc teraz nocami i ucząc się? Jest szansa na zaistnienie jeszcze w tej branży? Jestem zmotywowany, żeby zacząć od zaraz i na prawdę wziąć się za to bardzo konkretnie. Jak jest ze znalezieniem pracy? No i najważniejsze - jakiego języka się uczyć, jak zacząć, z czego korzystać przy nauce? Najogólniej - jak wystartować od zera i, czy ma to sens. Liczę, że znajdzie się kilka osób, które dotrwają do końca tego wpisu i spróbują mi pomóc. I jeszcze na koniec zagram na uczuciach, może to pomoże w otrzymaniu rzeczowych odpowiedzi - w jakiś sposób na pewno wskazując mi drogę rozwoju przyczyniacie się do spełnienia moich marzeń, a to już coś. :)

#programowanie #gamedev #pytaniedoeksperta
  • 13
@Szopenhauer: Siema. Tu moje pytanie odnośnie wyboru specjalizacji: http://devpytania.pl/questions/21404/jak-wybraliscie-swoje-specjalizacje też kiedyś liczebność różnych ściezek rozwoju mnie przytłaczała.

Odnośnie gamedev na PC. Byłem pewnego razu na wykładzie twórców Wiedźmina i powiedzieli, że tak bardzo potrzebują ludzi, że wystarczy, iż zrobisz pracę dyplomową na jakiś ciekawy temat związany z gamedevem na PC (światło/cienie itp.) i biorą Cię pod swoje skrzydła. Także myślę, że przy dobrej determinacji za kilka lat śmiało możesz do nich
traktuję to tylko, jako obowiązek do odbębnienia, bo wiem, że tam mnie niczego w praktyce nie nauczą.


Musisz być na strasznie słabej uczelni albo nie wiesz, co piszesz. W dodatku w gamedevie, gdzie jest cała masa matematyki i fizyki... Ale zostawmy to, skończysz studia, sam się przekonasz.

Co do głównego wątku - gamedev to bardzo szerokie pole. Są ludzie odpowiedzialni tylko i wyłącznie za kodowanie grafiki, fizyki, sztucznej inteligencji itp. Są ludzie
@Wozyack: Na grafice, dźwięku i tym podobnych sprawach się nie znam, więc chodzi mi o kodowanie. A co do uczelni, to owszem - nauczą. Chodziło mi o to, że sam papierek i to, co z niej wyniosę to za mało, żeby zacząć pracę, jako programista.
@Szopenhauer: Jeśli już uparłeś się na gamedev to musisz wiedzieć, że to potwornie szeroka dziedzina. Na początek ogarnij sobie język Lua i silnik LÖVE (love2d). Do pisania początkowych gier jest chyba najfajniejszy (dużo moich znajomych tak twierdzi) a lua przyda Ci się w odległej przyszłości jako język rozszerzeń silników i gier 3D. Jak sam zaczniesz klepać coś poważniejszego to docenisz to jak świetnie Lua integruje się z C/C++.

Zamiast czytać miliony
@Szopenhauer: No właśnie, kodowanie to też szeroka rzecz. Są koderzy od grafiki, są koderzy od sztucznej inteligencji czy fizyki... Ale widzę, że już dostałeś ciekawe propozycje na początek. Z mojej strony - jeśli chcesz zająć się kodowaniem grafiki, polecam zacząć od prostszych projektów pod OpenGL albo DirectX - API łatwo można w necie znaleźć, jak i całą masę ciekawych przykładów. Ale LUA koniecznie ;)