@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Chyba ludzie sami czerwonymi długopisami i mazaczkami takie brednie produkują dla zasięgow. Wy jeszcze wierzycie w cokolwiek, co w internecie napisane jest na jakieś #!$%@? kartce? ( ͡°͜ʖ͡°)
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: a to zależy, jeśli board byłby np kwadratowy i cielibysmy jeden kawalek na pol, a drugi kawalek wzdłuż krótszej połowy to rzeczywiście byłoby rowno 15 minut bo krotsza polowa połowy (cwiartka) miała by 2x krótszą długość cięcia
@peetee: Tutaj zależy co autor miał na myśli, bo jak ktoś chce pociąć deskę na 3 części to w założeniu są to 3 równe części. Tutaj nauczycielka chyba myślała o działaniu (1/2)/2=?
@60scnds: myślę że to autentyk. Łatwo się pomylić przyjmując błędny tok myślenia - po 5 minut na każdy kawałek, są 3 kawałki. Dopiero jeśli przyjmuje się 10 min na cięcie (są 2) wychodzi ok.
Znaczy nie bronię, trzeba być tłukiem, ale tacy ludzie istnieją. I nie pobudzi do myślenia nawet fakt, że pewnie prawie całą klasa miała 20.
#gruparatowaniapoziomu #matematyka #licbaza #rakcontent
Znaczy nie bronię, trzeba być tłukiem, ale tacy ludzie istnieją. I nie pobudzi do myślenia nawet fakt, że pewnie prawie całą klasa miała 20.
10 min - 2
x min - 3
10*3/2 = 15
Tego też już obecnie nie uczą w szkołach podstawowych?
Przecięcie deski zajmuje 10 minut, więc aby uzyskać trzy kawałki z jednej deski należy wykonać 2 przecięcia. 2x10m = 20.
Proporcje w przypadku upływu czasu nie mają zastosowania, ponieważ nie potrafimy sprawić, aby czas płynął szybciej, lub wolniej.