Aktywne Wpisy
dxy32 +710
Chrysopoeia +25
Jestem totalnie uzalezniony od czipsów albo coś w tym stylu. Mam 24 lata i od wielu lat (10+) nałogowo wpieprzam czipsy. Zaczęło się od tego, że gdy byłem już totalnie malutki to tata często kupował mi małe paczki czipsów bo już wtedy je uwielbiałem. Obecnie prawie codziennie jem dużą paczkę czipsów (130g). Zdarzają się takie dni gdy zjem więcej. Przykładowo dwa dni temu zjadłem 3 paczki jednego dnia, łącznie 320g. Próbowałem jakoś
Prototyp gry komputerowej stworzyli Amerykanie w 1947 roku, natomiast pierwsze wzmianki na temat „gamingu” pochodzą z lat 50. i 60. XX wieku. A w jakim punkcie jesteśmy dziś? W zeszłym roku liczba graczy komputerowych na całym świecie przekroczyła 3 miliardy i z całą pewnością jest to społeczność, która potrafi się integrować. Wystarczy spojrzeć na „nasze podwórko” i przywołać kolejną, planowaną na 2024 rok, edycję Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven, podczas której nie zabraknie dyskusji, zagranicznych gości, rankingu najlepszych gier niezależnych i rzecz jasna – after party. Co ciekawe, organizatorzy festiwalu od lat łączą różne aspekty kultury pop, wśród nich np. komiksy czy gry planszowe.
W jaki sposób zmieniała się scena gier niezależnych od pierwszej edycji Pixel Heaven? Co planuje Pixel Heaven, by pozostać w czołówce trendów w branży gier? Jak Pixel Heaven wspiera młodych i niezależnych twórców gier? Jakie są najbardziej pamiętne momenty z poprzednich edycji festiwalu? W jaki sposób Pixel Heaven przyczynia się do promowania edukacji na temat historii gier? Jak organizatorzy festiwalu radzą sobie z wyzwaniem połączenia różnorodnych aspektów kultury pop? Jakie są opinie i reakcje odwiedzających festiwal na różnorodność prezentowanych treści? O tym wszystkim rozmawiali – Łukasz Szałankiewicz (prowadzący) i Robert Łapiński, organizator festiwalu Pixel Heaven
Robert Łapiński – absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Fan komputerów oraz gier i demosceny na komputerach 8 i 16 bit. Organizator corocznego Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven, który łączy w sobie kulturę retro oraz branżę gier wideo, popkulturę i powiązane sektory kreatywne. Wydawca jedynego w Polsce miesięcznika poświęconego grom i popkulturze: PSX Extreme.
Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych. Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny. Jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa. Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.
#gry #gamedev #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #retrogaming