Wpis z mikrobloga

Jak w co każdą zimę, kontrowersyjny temat to opony wielosezonowe. Zakupiłem takowe w sierpniu, a jako że zima trwa w najlepsze (przynajmniej na południu Polski) to zostawię tutaj swoją opinię.

To są moje pierwsze tego typu opony i są to Kleber Quadraxer 3 (SUV). Teren objęty testem to konkretna zima, bo południe Podkarpacia. Przez tydzień sypało i jeżdżąc codziennie, zastałem na drodze każde warunki, poprzez mokry i suchy śnieg, oblodzenie, błota pośniegowe. Teren zróżnicowany, w tym także strome podjazdy i zjazdy.

Jak zachowują się wspomniane Klebery w lecie? W skrócie - super. Jak dobrej klasy letnia opona. Są bardzo ciche.

Teraz zima. Aha, zapomniałem, że samochód ma napęd 4x4. Jeśli chodzi o "kopanie się" w śniegu - rewelacja. Wyjeżdżam jak chce i gdzie chce, bez problemów - ale tutaj dużo pomaga dodatkowy napęd. Opony te, z dodatkowym napędem zachowują się lepiej niż najlepsze opony na samochodzie tylko z przednim napędem.

A teraz jeden mankament tych opon - myślę, że tego konkretnego modelu - to hamowanie i podsterowność. Ja wiem, że zima to zima i nigdy nie zahamuję na "stop", ale 3 letnia zimowa Kleber lepiej zachowuje się pod tym względem niż ta całoroczna. A jeśli musimy w pośpiechu jednocześnie zahamować i skręcić, to przy prędkościach 60-70 możemy się nieco zdziwić. Mowa tu oczywiście o ośnieżonych drogach - śnieg mokry, suchy lub błoto pośniegowe.

Pomimo tego, można jeździć na tych oponach w trudnych warunkach zimowych, w różnym terenie, jednakże jeździć należy ściśle przepisowo i wykonywać wszystkie manewry (głównie hamowanie) delikatnie. Jeśli się "zapomnimy" to dając hamulec w podłogę, auto jedzie dalej, a ABS niewiele pomaga.

Czy kupiłbym je ponownie? Nie - bo ja mam duże wymagania co do opon i kupiłbym teraz również całoroczne, lecz z innej "stajni" (Kleber to Michelin, nawet bieżnik niemal identyczny, ale pewnie mieszanka gorsza). Natomiast mogę je polecić dla użytkowników centralnej / zachodniej Polski, gdzie zimy są łagodniejsze i nie ma zalegającego śniegu na drogach - wtedy jeździsz elegancko w lecie i w zimie.

Napiszcie jakich wy używacie opon całorocznych i nie macie lekkich zim.

#opony
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A teraz jeden mankament tych opon - myślę, że tego konkretnego modelu - to hamowanie i podsterowność


@jabukasiga: fajnie, że jesteś świadomy. A nie jak większość kierowców, dla których póki opona pozwala jechać do przodu, to jest dobra. Przecież w dopłacaniu do dobrych opon chodzi o to, żeby były bezpieczne w sytuacji awaryjnej, gdy będzie trzeba wykonać gwałtowny manewr na drodze.
  • Odpowiedz
  • 0
@cacum3: No właśnie opona oponie nierówna, pytanie czy masz oponę za 250-350 zł sztuka czy 400-500 zł sztuka. Jaka marka model itp. Ja mam oponę taka wyższa klasa średnia i coś mi się wydaje, że jak chcemy mieć bardzo dobrą oponę całoroczną to tylko w grę wchodzą opony z najwyższej półki (Michelin, GoodYear, Continental itp).
  • Odpowiedz