Wpis z mikrobloga

Jak zakłada się to niebieskie? Założyłem łozysko w piastę, tę osłonkę (mimo, że wiedziałem jak to się skończy) i wsunąłem na oś. Oczywiście łozysko zatrzymało się ze 2 cm od właściwej pozycji. Musiałem piastę ściągnąć, łożysko nabić młotkiem.
Miałem walic młotkiem w piastę? Całe obciążenie odbiłoby się na wałeczkach.
A może zeszlifować oś, żeby bieżnia łozyska gładko weszła?

I drugie pytanie - jak odkręcić tę śrubę od tulei tylnego wahacza? Pordzewiała. Kluczem udarowym nie dojdę. Uciąć? A da się taką kupić? Ocynkowanej z Castoramy chyba się tam nie wstawia...

#mechanikasamochodowa #samochody
Pobierz 7160 - Jak zakłada się to niebieskie? Założyłem łozysko w piastę, tę  osłonkę (mimo, ...
źródło: IMG20231130193615
  • 9
Ukręć


@__--: Własnie podejścia nie ma. A można kupić takie samochodowe śruby?

Ale jak prasą???

To niebieskie to plastik. Łatwo wchodzi, tylko problem jest taki, że:
a) jak założę niebieskie, wcześniej łozysko wsadzę w piastę to nie mogę nabić łozyska na oś --chyba, że jakąś rurką bym nabijał, jednocześnie dociskając piastę - i to jest rozwiązanie!

b) jak nabiję samo łożysko to potem nie dam rady wcisnąć osłonki w piastę
Własnie podejścia nie ma. A można kupić takie samochodowe śruby?


@7160: odkręcaj i albo się ukręci albo odkręci. Nie ma samochodowych śrub. Są po prostu o odpowiedniej twardości. 12.9 chyba powinny być ok.

W sumie stożkowe powinno wchodzić w miarę ok.
w miarę


@__--: U mnie dość ścisło wchodzi. Problem zdjąć bieżnie - trzeba z ukosa śrubokrętem pobijać, żeby ruszyć, bo jak załozone to tylko po rozwaleniu łozyska można zdjąć. Niby można oś zeszlifować papierem.