Wpis z mikrobloga

  • 0
@Rad-X jak wliczysz hotele i możliwość pozwiedzania świata to nie wygląda źle. Do 5 lat spoko

@zibizz1: za tą "przyjemność" musisz wydać 250k zł. Lepiej wydać na własne podróże i hotele ;)
  • Odpowiedz
@zibizz1: za tą "przyjemność" musisz wydać 250k zł. Lepiej wydać na własne podróże i hotele ;)


@Rad-X: @zibizz1 : Koszt uzyskania licencji na Embraera 190 (maszyna, ktora pokazywali w materialu) wynosi do 100 tys PLN. Do tego utrzymanie licencji rocznie kosztuje 20 tys. PLN.

Zeby splacic te koszty w najbardziej optymistycznym wariancie trzeba bedzie na to poswiecic 10 lat. Przy bardziej realnych zalozeniach bedzie to miedzy 17
  • Odpowiedz
  • 2
@briskmann: i gościu wprost powiedział brutto (czyli wliczonym z VAT który musi oddać i bez odliczenia podatku i innych kosztów prowadzenia firmy).

Do tego głupia choroba i nie zarabia, albo nie ma lotu bo zła pogoda (#!$%@? że i tak jest na lotnisku bo musi być gotowy xD)

Piloci bez państwowego szkolenia to chyba są wolontariuszami (jeszcze muszę obczaić materiał o stewardach)
  • Odpowiedz
@Rad-X: "średnio widłeki od" to jest peirwszy etap i loty krótkie np po Europie. Na długodystansowych widełki są od 20tys. Jak zdobędziesz wiecej doświadczenia itp to mozna dojsć do 40-50tys A koszt szkolenia 250k to jak sam za wszystko płacisz, są tańsze drogi ale wolniejsze też

@briskmann Ale licenecje na konkretny samolot to chyba sie samemu nie robi tylko podpisuje się lojalkę w pracy że przez 5
  • Odpowiedz
Ja nie twierdze ze to najlepszy zawód i super sprawa, ale nie jest źle i ma do zaoferowania pewne dodatkowe atrybuty, jak choćby prestiż. Nikt nikogo tam siłą nie trzyma i ludzie po kilkunastu latach juz mają naprawde dosyć i szukują sobie gdzies miękkie lądowanie


@zibizz1: Prestiz to jest chyba najbardziej wyswiechtany termin ostatnich lat. Za ten prestiz przez 10 - 20 lat swojej kariery musisz placic jakies 20% swojej
  • Odpowiedz
@briskmann piszesz jakby ludzi zmuszali do tego. Każdy robi co chce. Ja tam mógłbym nawet płacić 50% swojej pensji gdyby mi na czysto zostawało 100k. Wszystko wynika z popytu i podaży.
  • Odpowiedz
Ja tam mógłbym nawet płacić 50% swojej pensji gdyby mi na czysto zostawało 100k. Wszystko wynika z popytu i podaży.


@zibizz1: Na czysto tym pracownikom jest daleko do 100 tys. PLN. Jak bylo w materiale - 10 tys. brutto na jdg. Odliczaja dochodowy, koszty szkolen i recertyfikacji, koszty uzyskania CPL i na reke moze im zostaje jakie 5 - 6 tys. miesiecznie. Czesc tych kosztow bedzie mozna odzyskac w odpisach
  • Odpowiedz
Na podstawie info od kumpla, dodajcie do tego kolesiostwo w firmach, brak możliwości łatwej zmiany pracodawcy jeśli obecny cię wkurza, brak możliwości brania urlopów kiedy się chce.. z tym zwiedzaniem świata to też wymysły. W rzeczywistości padasz ze zmęczenia bo kolejnego dnia masz następny lot. Znalezienie partnera który zaakceptuje taki tryb pracy nie jest łatwe.
Szczerze bycie pilotem brzmi jak przerąbana robota, ale każdy oczekuje czego innego od życia a część po
  • Odpowiedz
Koszt uzyskania licencji na Embraera 190 (maszyna, ktora pokazywali w materialu) wynosi do 100 tys PLN. Do tego utrzymanie licencji rocznie kosztuje 20 tys. PLN.


@briskmann: Nie masz pojęcia o czym piszesz.
W dużym uproszczeniu:
Koszt uzyskania uprawnień do latania w lotnictwie komercyjnym CPL + MEP + IR itd... to obecnie około 150-250 tysięcy złotych. To są licencje ogólne i w trakcie szkolenia latasz małymi samolotami (potocznie nazywanymi awionetkami). Trwa
  • Odpowiedz