Wpis z mikrobloga

RECENZEX NEWSLETTER NR 11

Jako, że wczoraj ogłoszono finałową Strefę Czystego Transportu w W*rszawie przygotowaliśmy listę aut "bardziej ekologicznych" od przykładowego auta, które już nie wjedzie do SCT. W wielkim skrócie: mały pierdzik na LPG nie wjedzie ale za to wjedzie wielka krowa typu SUV bo #!$%@?ć logikę.

[LINK DO LISTY]

#recenzex #motoryzacja #ciekawostki #warszawa #strefaczystegotransportu
SzubiDubiDu - RECENZEX NEWSLETTER NR 11

Jako, że wczoraj ogłoszono finałową Strefę C...

źródło: ekologia

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
@XyzykDX: jeżeli chodzi o NOx i cząstki stałe to czemu WLTP opiera się głównie na podawaniu wartości emisji CO2/km? Prawda jest taka, że silniki zwiększyły swoją wydajność, ale zwiększyły też znacznie moc i nie dziwne, że 70 konna fabia generuje CO2 na poziomie 200 konnego Volvo. Tak swoją drogą to Volvo generuje tyle CO2 w syntetycznym teście, wystarczy trochę pobutować (co nie jest takie trudne w Warszawie), albo zużyć możliwości
  • Odpowiedz
@PiotrFr: No to wystarczy wyjść poza zakres wspomagania systemu MH i już Volviak pali benzynę jak samochody sprzed 25 lat, ale to jest ta czysta benzyna, pachnąca piżmem
  • Odpowiedz
@PiotrFr: ale ten system nie jest jakimś lekiem na całe zło i realnie obniża spalanie o jakieś 7-9%, więc nadal większość siły napędowej idzie z soku z dinozaurów ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ten malutki silniczek wspomagający to po prostu przerośnięty rozrusznik i alternator w jednym. Notabene ładowany również z pysznej benzynki tym samym cyklem o sprawności 45% ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Iskaryota: tak ale to nie jest jak w przypadku np plug in, gdzie podaje się zużycie z wykorzystaniem baterii, której ktoś może w ogóle nie ładować. MH działa na okrągło tak samo
  • Odpowiedz
@PiotrFr: No działa, ale nie jest jakimś cudownym rozwiązaniem eliminującym całkowicie emisję CO2, to nadal 95% silnik spalinowy i 5% silnik elektryczny, który wspomaga pracę tego pierwszego. Ot po prostu taki booster do spalinówki. To, że pozwala ograniczyć emisję CO2 o 20% to bardzo fajna sprawa, ale tak jak mówię, nie eliminuje całkowicie problemu. To nadal brudny samochód. Oczywiście marketingowcom zależy, by MILD HYBRID kojarzyło się tylko i wyłącznie pozytywnie,
  • Odpowiedz
@Iskaryota:

nie jest jakimś cudownym rozwiązaniem eliminującym całkowicie emisję CO2,


Ale ja nigdzie nie mówiłem że jest. Zaznaczalem tylko, że nie ma takiego wpływu jak mówiłeś wcześniej. W ogóle użycie nazwy "hybrid" w nazwie takiego auta jest manipulacją, bo sugeruje coś innego
  • Odpowiedz
w normach emisji spalin chodzi głównie o tlenki azotu i sadzę


@XyzykDX: mhm, i właśnie dlatego praktycznie nigdzie nie można tych wartości znaleźć, natomiast jak wół wszędzie masz wpisane wartości emisji CO2.

Mało tego, im mniejsze spalanie w katalogu, tym większa emisja tlenków azotu. Więc taka Felicia wypada tym lepiej.
  • Odpowiedz