Jako, że wczoraj ogłoszono finałową Strefę Czystego Transportu w W*rszawie przygotowaliśmy listę aut "bardziej ekologicznych" od przykładowego auta, które już nie wjedzie do SCT. W wielkim skrócie: mały pierdzik na LPG nie wjedzie ale za to wjedzie wielka krowa typu SUV bo #!$%@?ć logikę.
@XyzykDX: jeżeli chodzi o NOx i cząstki stałe to czemu WLTP opiera się głównie na podawaniu wartości emisji CO2/km? Prawda jest taka, że silniki zwiększyły swoją wydajność, ale zwiększyły też znacznie moc i nie dziwne, że 70 konna fabia generuje CO2 na poziomie 200 konnego Volvo. Tak swoją drogą to Volvo generuje tyle CO2 w syntetycznym teście, wystarczy trochę pobutować (co nie jest takie trudne w Warszawie), albo zużyć możliwości
@PiotrFr: No to wystarczy wyjść poza zakres wspomagania systemu MH i już Volviak pali benzynę jak samochody sprzed 25 lat, ale to jest ta czysta benzyna, pachnąca piżmem
@PiotrFr: ale ten system nie jest jakimś lekiem na całe zło i realnie obniża spalanie o jakieś 7-9%, więc nadal większość siły napędowej idzie z soku z dinozaurów ( ͡°͜ʖ͡°). Ten malutki silniczek wspomagający to po prostu przerośnięty rozrusznik i alternator w jednym. Notabene ładowany również z pysznej benzynki tym samym cyklem o sprawności 45% ( ͡°͜ʖ͡°)
@Iskaryota: tak ale to nie jest jak w przypadku np plug in, gdzie podaje się zużycie z wykorzystaniem baterii, której ktoś może w ogóle nie ładować. MH działa na okrągło tak samo
@PiotrFr: No działa, ale nie jest jakimś cudownym rozwiązaniem eliminującym całkowicie emisję CO2, to nadal 95% silnik spalinowy i 5% silnik elektryczny, który wspomaga pracę tego pierwszego. Ot po prostu taki booster do spalinówki. To, że pozwala ograniczyć emisję CO2 o 20% to bardzo fajna sprawa, ale tak jak mówię, nie eliminuje całkowicie problemu. To nadal brudny samochód. Oczywiście marketingowcom zależy, by MILD HYBRID kojarzyło się tylko i wyłącznie pozytywnie,
nie jest jakimś cudownym rozwiązaniem eliminującym całkowicie emisję CO2,
Ale ja nigdzie nie mówiłem że jest. Zaznaczalem tylko, że nie ma takiego wpływu jak mówiłeś wcześniej. W ogóle użycie nazwy "hybrid" w nazwie takiego auta jest manipulacją, bo sugeruje coś innego
@bidzej: jak nie można nigdzie znaleźć? Choćby tutaj jest: https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin CO2 jest dużo lepsze niż NOx, bo NOx bezpośrednio powoduje choroby płuc. Dlatego normy Euro ograniczają emisję NOx. Natomiast od ograniczania CO2 są przepisy w sprawie średniej emisji dwutlenku przez gamę modeli producentów
Jako, że wczoraj ogłoszono finałową Strefę Czystego Transportu w W*rszawie przygotowaliśmy listę aut "bardziej ekologicznych" od przykładowego auta, które już nie wjedzie do SCT. W wielkim skrócie: mały pierdzik na LPG nie wjedzie ale za to wjedzie wielka krowa typu SUV bo #!$%@?ć logikę.
[LINK DO LISTY]
#recenzex #motoryzacja #ciekawostki #warszawa #strefaczystegotransportu
Pomijając że te 160g Felicii to pewnie zwykle dane priducenta
Czyli wyjechać z miasta? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale ja nigdzie nie mówiłem że jest. Zaznaczalem tylko, że nie ma takiego wpływu jak mówiłeś wcześniej. W ogóle użycie nazwy "hybrid" w nazwie takiego auta jest manipulacją, bo sugeruje coś innego
@XyzykDX: mhm, i właśnie dlatego praktycznie nigdzie nie można tych wartości znaleźć, natomiast jak wół wszędzie masz wpisane wartości emisji CO2.
Mało tego, im mniejsze spalanie w katalogu, tym większa emisja tlenków azotu. Więc taka Felicia wypada tym lepiej.
CO2 jest dużo lepsze niż NOx, bo NOx bezpośrednio powoduje choroby płuc. Dlatego normy Euro ograniczają emisję NOx.
Natomiast od ograniczania CO2 są przepisy w sprawie średniej emisji dwutlenku przez gamę modeli producentów