Wpis z mikrobloga

@pokaczw: te silniki miały po prostu serię wadliwych wtryskiwaczy.

Sam silnik bardzo dobry, tylko raczej z daleka od automatu A8 w połączeniu z nim (nie wiem czy Mondeo tą skrzynię miało, na pewno występowała w Kudze i Focusie).
@pokaczw te silniki to padaka. Do tego w automacie łączone z tragicznymi skrzyniami. Tylko HDi (które też mam swoje bolączki, ale znane i łatwe do wyeliminowania) do tego auta warto z diesli.
@pokaczw tak, ale do liftu. Te co mają oznaczenie TDCi ta są 2.0 HDi (150KM, 180KM i 210KM). EcoBlue (150KM, 190KM i 240KM) to już jednostka autorska Forda i od tego z dala :p
@pokaczw obczaj info o dw10f i bolączkach.

W skrócie: cieknąca pompa cr, cieknące łączenie sielnika i skrzyni, sprzęgiełko alternatora, czasami wtryski, hałasująca sprężarka klimy, zadowalający się w mieście DPF.

Jest tego trochę, ale nie ma tragedii i każdy ogarnięty w fordach i psa mechanik to ogarnie. Niestety generalnie ten typ tak ma, że lubi się pocić olejem. Na szczęście bez przesady i dalej potrafi robić duże przebiegi :)