Wpis z mikrobloga

Mirasy dwa pytania dotyczące opon, mianowicie stoję przed kupnem jednej pary zimówek, wstępny wybór padł na Bridgestone Blizzak LM005 bo wczytałem w jakimś rankingu, że wypadł najlepiej na mokrej powierzchni i chyba top 3 na śniegu ale jestem otwarty na sugestie, może ktoś poleci coś lepszego

No i drugie pytanie na którą oś założyć te nówki. Logika podpowiada na przód, ale na necie piszą, że na tył. Tylko jak czytam te artykuły to tam piszą o nadsterowności, o wyprzedzaniu, szybkiej jeździe na zakrętach itd. że wtedy lepiej montować na tył ale będąc realistą ja nie jeżdżę porsche tylko citroenem c4, który ma 109 km. Ja tym samochodem może dwa razy w miesiącu jeżdżę szybciej niż 120

Jakbym miał jakieś dwuletnie oponki premium jako druga para to nawet bym się nie zastanawiał i dawał te nówki na tył, ale niestety mam tylko chyba czteroletnie zetexy po starym właścicielu, które mają może 5,5mm bieżnika i się boję, że jak sypnie mocniej to mogę mieć problem z wyjazdem jak dam je na przód

#samochody #opony
  • 11
  • Odpowiedz
@Anty_Chryst: ja rok temu wziąłem te opony właśnie z uwagi na ponadprzeciętne wyniki na mokrym i bardzo dobre w pozostałych warunkach. Przy aktualnych polskich zimach taki wybór wydaje się najbardziej optymalny.

Jak musiałem decydować to lepsze zawsze na przód. Przednia oś odwala prawie całą robotę, nią napędzasz, hamujesz i skręcasz w przeważającej części.
  • Odpowiedz
bo wczytałem w jakimś rankingu, że wypadł najlepiej na mokrej powierzchni


@Anty_Chryst: rankingami można sobie podetrzeć tyłek bo wszystkie są opłacone/przekupione ale akurat w tym przypadku te które podałeś są bardzo fajne. Lepsze zawsze na przód niezależnie od napędu
  • Odpowiedz
rankingami można sobie podetrzeć tyłek bo wszystkie są opłacone/przekupione


@sha128: warto patrzeć na surowe dane z testów robionych do tych rankingów, a nie na pozycje w rankingu i wnioski. Myślę, że pomiary nie są manipulowane.
  • Odpowiedz
@Anty_Chryst z tego do patrzyłem to top to Continental 870, potem micheliny alpine i potem te bridgestone’y. Jak kasa nie gra roli brałbym te continentale. Ja osobiście myśle czy dokładać do premium czy cos pokroju Hankook nie wystarczy bo podobnie je oceniają a są sporo tansze
  • Odpowiedz
  • 1
@bb89 wziąłem imo te bridgestony głównie ze względu na fakt, że mają lepsze parametry hamowania na mokrym, a wiadomo jak te zimy u nas wyglądają ostatnio, głównie śnieg z deszczem. Ogólnie z tego co też patrzyłem, to te bridgestony zostały gorzej ocenione od continentali i micheline ze względu na cenę, bo w innej rozmiarówce te Continentale są tańsze od tych Bridgestone, a np w mojej rozmiarówce czyli 205/55/16 te bridgestony są tańsze
  • Odpowiedz