Wpis z mikrobloga

Zawsze byłem pod wrażeniem, jak straży z OSP w całej Polsce radzą sobie z wszelkimi systemowymi trudnościami. Nie dostają hajsu z góry (albo w okrojonej wersji) i mnóstwo rzeczy robią sami, własnym sumptem, po godzinach. Znam wiele przypadków remontów, rozbudowy remiz, gdzie goście "żebrali" kasę gdzie się da, robili kiermasze, zbiórki, akcje promocyjne, byle zebrać trochę grosza a potem za free, w wolnym czasie samodzielnie wykonywać prace remontowe.
Najbardziej hardcorowy przypadek jaki znam osobiście, to komendant jednej z OSP na podkarpaciu w latach dziewięćdziesiątych zastawił swój prywatny dom, pod zakup nowego Jelcza do macierzystej OSP. Obecnie sytuacja jest znacznie lepsza, ale wciąż strażacy kombinują jak mogą, żeby mieć więcej lepszego sprzętu do ratowania ludzi.
A na fejsie "Kraków112" właśnie wpadł mi obrazek jak strażacy z OSP Wola Zachariaszowska (gmina Zielonki) dostali od JRG7 w #krakow starego MANa i zrobili z niego cacuszko. Nie znam się na autach ale widzę, że polerka lakieru, wymiana lamp przednich, bocznych kierunkowskazów, pomalowanie części białych elementów na czarne, oklejenie odblaskową folią i pewnie jeszcze parę innych zmian. Brawo Chłopaki! Niech służy na lata, a efekt robi wrażenie.

#strazpozarna #osp #ciezarowki
marcel_pijak - Zawsze byłem pod wrażeniem, jak straży z OSP w całej Polsce radzą sobi...

źródło: 398292388_728052702478602_8001927591465464679_n

Pobierz
  • 13
@MercedesBenizPolska: Jeżeli masz dowody, że leją strażackie paliwo do prywatnych aut - zgłoś to do prokuratury i po temacie. Też mam 2 auta w dieslu, a nie mam nikogo w OSP ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Chory_centaur Po to, że jak się komuś zacznie palić chałupa, albo się rozpierd**isz na jakimś drzewie na wsi, to strażacy z OSP zwykle są pierwsi na miejscu i 2 minuty szybsze wycięcie