Wpis z mikrobloga

@mroz3: Nie mogę jakoś sobie wyobrazić jak oni chcą puścić ten tramwaj między dwoma blokami na skrzyżowaniu Działkowej z Borowską? Strasznie wąsko tam jest.
@Escalade: Wiem, że to jest do zrobienia od technicznej strony, ale już słyszę ból mieszkańców tych dwóch bloków, że na tak wąskiej drodze chcą im puścić tramwaj i w sumie im się nie dziwię. Pewnie też ucierpi na tym parking za kościołem nie wspominając o dzikim parkingu wzdłuż Działkowej. Dla mnie sam koncept tego tramwaju na Borowską spoko, ale obawiam się, że wykonanie może mieć fatalne skutki. Będzie ciasno, będą się
@Domciu: @Escalade Bo zamiast robić to przedłużenie to trzeba byłoby iść po rozum do głowy i puścić tramwaj prosto Borowska. Tylko na to, to pieniążków nie ma.

Druga sprawa to tramwaj od dawna powinien być puszczony obwodnica śródmiejska, ale nasze asy tego nawet w planach nie mają i istnieje tylko fragment na Hallera :)

AWW nawet nie ma rezerwy pod tramwaj
@Darth_Gohan: Gdzieś na początku tego roku, ale być może się mylę na fejsie dość często przewijał się temat nowych tras tramwajowych i wśród nich był pomysł by puścić tramwaj przez całą Borowską. Padały argumenty, że skróciło to by znacznie podróż z centrum miasta do szpitala, a nie jak to ma być teraz, że tramwaj musi objechać tę trasę robiąc półkole.

Tramwaj na AK i puszczenie go chociażby do Ślężnej to powinien
@Domciu: przy wieży ciśnień spokojnie dałoby radę bo jest miejsce na nią. Chodnik tam jest mega szeroki i dałoby to ogarnąć tyło trzeba by było chcieć. Generalnie dla mnie to ta średnicowa linia powinna iść od sepolna do legnickiej no ale tego się nie doczekamy do naszej śmierci raczej.

No tak bo linia do szpirala która idzie na bok jest kompletnie bez sensu. Powinna być kolejna szprycha. Tylko co z tego
@Darth_Gohan: Jak dla mnie przy Wieży Ciśnień też jest wąsko, ale może faktycznie jakby pokombinował to tramwaj by się tam zmieścił. Zdecydowanie więcej miejsca jest od strony Sudeckiej w stronę Parku Południowego niż po drugiej stronie.

Linia średnicowa od Sępolna do Legnickiej - myślę, że się wgl takiego rozwiązania nie doczekamy. Według mnie al. Wielkiej Wyspy już powinni budować z zamiarem puszczenia tam tramwaju nawet w dalekiej przyszłości.
Tramwaj na AK i puszczenie go chociażby do Ślężnej to powinien być must have. Tyle jest miejsca na tramwaj, że to aż się prosi by zrobić tę inwestycję. Do Hallera to mało prawdopodobne zważywszy na Wieżę Ciśnień.


@Domciu: Tylko do Ślężnej nie ma moim zdaniem większego sensu. W razie remontów czy wykolejeń daje to większą możliwość porobienia objazdów i nic poza tym. Ze Ślężnej i tak tramwaje muszą jechać na Borowską,
@kotlet_schabowy_panierowany: W obecnej sytuacji samo pociągnięcie do Ślężnej to tak zgadzam się jest nieopłacalne. Bardziej chodziło mi o to by już zacząć myśleć o przedłużeniu trasy tramwajowej że skrzyżowania AK/Bardzka właśnie w tamtą stronę.

Można by był również popatrzeć perspektywicznie i pociągnąć tramwaj przez Wyścigową w kierunku Karkonoskiej by również mieszkańcy tej części miasta byli dobrze skomunikowani z centrum, ale to już bardzo daleka przyszłość o ile nie abstrakcja dla Ratusza
@Domciu: Połączenie Bardzkiej z Powstańców zacząłbym jednak od zbudowania torów na Wiśniowej. Po pierwsze to dwa razy krótszy odcinek, po drugie można by go całkiem efektywnie wykorzystać nawet bez torów na AK.

Była nawet koncepcja pociągnięcia tramwaju aż do Wysokiej. Miasto udupiło ją z dokładnie tego samego powodu co tramwaj do #berrytown - nie da się bo tory kolejowe. Tak na prawdę oczywiście brakuje pieniędzy.
@kotlet_schabowy_panierowany: Ja tam jestem zdania, że jak już się za coś zabierać to na poważnie i całościowo, a nie na raty, ale wiadomo, że nie zawsze tak się da, bo pieniądze i pieniądze. Na dobry początek łącznik komunikacyjny w postaci torów między Powstańców, a Ślężną zrobiłby robotę, ale dlaczego od razu nie myśleć o torach na AK? ;)

Wiem, wiem. Nawet czytałem nie tak dawno, że silnie będzie propagowany ten pomysł