Wpis z mikrobloga

@7160: we Francji nie stwierdzono.
Kiedyś był podatek za bardzo mocne auta, ale zlikwidowany. Ale to był skrajny przypadek, bo mi 500 konne auto się nie łapało jeszcze na to. 160€ rocznie
@7160: po pierwsze to niewiadomo ile, te kwoty są z projektu z 2006.
Po drugie nie tylko, bo np w Czechach wprowadzą od służbowych aut.
Po trzecie ten podatek wymyślił PiS do KPO a nie UE
@KapitanONeil: na ten moment

Samochód z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ i emisji CO2 na poziomie 130 g/km będzie opodatkowany kwotą 32 euro (podatek od pojemności) + 58 euro (podatek od emisji CO2 = 90 euro =402 zł

Samochód z silnikiem wysokoprężnym (diesel) o pojemności 2000 cm³ i emisji CO2 na poziomie 130 g/km będzie opodatkowany kwotą 190 euro (podatek od pojemności) + 58 euro (podatek od emisji CO2) =
@PiotrFr: Paryż
Od 1 lipca 2016 r. samochody osobowe zarejestrowane przed 1997 r. mają zakaz wjazdu do stolicy Francji. Miasto zamknęło się również dla motocykli zarejestrowanych przed 1 czerwca 1999 r. oraz samochodów ciężarowych i autobusów z datą rejestracji wcześniejszą niż 1 października 2001 roku. Prawdopodobnie do 2020 r. centrum będą musiały opuścić pojazdy spoza dzielnicy i z silnikiem Diesla. Już teraz nie mogą wjeżdżać do śródmieścia w weekendy. Do 2020
@7160: Londyn, pionier tej strategii, zredukował ruch w centrum miasta aż o 33% od czasu wprowadzenia opłaty przez pierwszego burmistrza miasta, Kena Livingstone’a w lutym 2003 roku. Z czasem została ona podniesiona z początkowych 5 funtów dziennie do 15 funtów od czerwca 2020