Wpis z mikrobloga

Hej, czy ktoś może pomóc/doradzić?

Taka sytuacja: założyłem konto firmowe za 0 zł w mBanku w 2007 roku. Działalność zamykałem około 2010 roku i wydawało mi się, że konto też zamknąłem niestety po tylu latach nie mam żadnych papierów. Dzisiaj dostaję pismo o egzekucji od firmy windykacyjnej EOS Poland, dotyczące niewielkiej kwoty, wynoszącej 185 zł. Trochę się zdenerwowałem i zadzwoniłem do firmy windykacyjnej. Odpowiedzieli mi, że dług wynika z umowy o numerze 0942398342.

Następnie zadzwoniłem do mBanku, ale niestety, nie mogli mi udzielić informacji telefonicznie, ponieważ nie jestem aktywnym klientem i nie znam swoich danych, bla bla bla.

Pojechałem do jedynej placówki otwartej w okolicy, pomimo że była oddalona o około 35 km. Tam spotkałem mocno nieuprzejmą panią, która pokazała mi wydruk z konta, który załączam. Dodatkowo dowiedziałem się, że dług wynika z opłat za konto w 2021 roku, za okres sześciu miesięcy. Zadałem pytanie: jak to się stało, że zmieniliście umowę (opłaty), a ja nie zostałem o tym powiadomiony?

Poprosiłem o list lub jakiekolwiek potwierdzenie. Pani stwierdziła, że na pewno była informacja w aplikacji. Kobieto!!! Konta od 13 lat nikt nie używał!!!

Miała w zasięgu wzroku wyciąg!

Pani stwierdziła: "Ale my tak wysyłamy."

Poprosiłem o pisemne potwierdzenie, że nie korzystam z żadnych usług u was, aby uniknąć przyszłych problemów.
Pani odpowiedziała: "Ja panu mówię, że pan nie ma, to powinno panu wystarczyć."

Ponownie poprosiłem o jakieś potwierdzanie. Zaproponowała zaświadczenie o zamknięciu konta za 40 zł. Ostatecznie złożyłem reklamację i wychodzę.

Przy wyjściu postanowiłem zabrać ze sobą wydrukowany wyciąg. Pani odmówiła, twierdząc, że to tylko poglądowo. Zrobiłem zdjęcia. Kobieta wzięła ten wyciąg i z uśmiechem patrząc mi w oczy wrzuciła go do niszczarki.

Co teraz robić? Czy zignorować sprawę i zapłacić? Czy walczyć z tą sytuacją?"
STRONA 2
https://drive.google.com/file/d/1Ir8UJ87sI42cIEyTSBL8RDC-IYAxREMS/view?usp=sharing

STRONA 3
https://drive.google.com/file/d/1QZK5LTBsBBE4rSnBD3o4n_UmtFy1Yk4u/view?usp=sharing

#mbank #prawo #banki
hobelik - Hej, czy ktoś może pomóc/doradzić?

Taka sytuacja: założyłem konto firmowe ...

źródło: s1

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
Pani stwierdziła, że na pewno była informacja w aplikacji. Kobieto!!! Konta od 13 lat nikt nie używał!!!


@hobelik: jak nie masz dostepu do aplikacji, to nie moga wyslac aplikacja bo musza ciebie skutecznie poinformowac. generalnie ja dostaje email o zmianach w cenniku
  • Odpowiedz
@hobelik: osobiście bym to zignorował i czekał na pozew, który zapewne nigdy nie nadejdzie. a jeśli już nadejdzie, chciałbym zobaczyć jaka tam gimnastyka będzie uprawiana w uzasadnieniu roszczenia, skoro na papierach jest saldo 0 zł :)
  • Odpowiedz
dla mnie jeszcze dodatkowo wtopa Państwa polskiego, że wymagają konta firmowego na JDG.


@hobelik:
Możemy od razu podziękować również za split payment, bo to jest powodem wprowadzenia tego obowiązku, podobnie zresztą jak cyrki z "białą listą podatników VAT". Nigdzie na świecie nie ma tak zamordystycznego systemu jak u nas a jeśli już występuje split payment to jest on na ogół nieobowiązkowy lub stworzony faktycznie dla wygody przedsiębiorcy a nie jako bat na
  • Odpowiedz
osobiście bym to zignorował i czekał na pozew, który zapewne nigdy nie nadejdzie


@Karoleer: wg mnie juz za chwile bedzie bo dlug zostal sprzedany do firmy windykacyjnej. mysle ze wlasnie saldo jest 0 bo zostalo to sprzedane
  • Odpowiedz