Wpis z mikrobloga

Seryjnie produkowane #motocykle z silnikiem diesla na rynek cywilny znam dwa.
Jeden to jest niemiecka jednostkowa produkcja tworzona w garażu. Zasadniczo było to Suzuki maruder 125 z silnikiem Diesla.
Natomiast ten prawdziwy wielkoseryjna to był Royal Enfield Diesel Taurus. Który był także sprzedawany w Polsce około 15 lat temu zanim normy EURO 3 weszły do użytku. Oczywiście najwięcej go sprzedano w samych Indiach. Silnik był agregatem stacjonarnym, który hinduscy mechanicy po zużyciu silnika benzynowego z buletów 350/500 udanie montowali do tych motocykli. Firma RE zobaczyła że operacja jest bardzo prosta i niewiele trzeba aby osadzić górę agregatu diesla na dół motocykla bilet 350 więc zaczęli to seryjnie wytwarzać.
Z tego co pisali w katalogu Motocykle Taurus miał spalać 1,5L ropy na 100km.
Skrzynia typowo angielska zresztą jak wtedy we wszystkich RE czyli drążek zmiany biegów z prawej strony i jedynka w górę.

Typ pojazdu Motocykl
Paliwo Diesel
Pojemność skokowa silnika 325,00 cm3
Szczegóły silnika 4-suwowy silnik wysokoprężny chłodzony powietrzem
Rozruch silnika kopnięcie
Maksymalna moc 6,50 KM (4,7 kW)) przy 3600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 15,00 Nm przy 2500 obr./min
Przenoszenie Ręczna 4-biegowa
Hamulce
Przedni hamulec Pojedynczy bęben, 177 mm
Tylny hamulec Bęben, 153 mm
Podwozie i zawieszenie
Przednie zawieszenie teleskopy klasyczne
Tylne zawieszenie podwójny amortyzator, wahacz
Opony
Przednia opona 83/100 R19
Tylna opona 89/100 R19
Wymiary
Długość 2120 mm
Wysokość 1080 mm
Rozstaw osi 1375 mm
Waga 175 kg
Prześwit 170 mm
Pojemność baku 15 litrów

Dla wytrwałych. W wojsku natowskim był jeszcze do niedawna motocykl soft enduro z silnikiem diesla o mocy około 35 KM na bazie kawasaki klr 650 i nazwany Hayes-DT M1030-M1.
mpetrumnigrum - Seryjnie produkowane #motocykle z silnikiem diesla na rynek cywilny z...
  • 1