Wpis z mikrobloga

#ets2 to byłaby bardzo fajna gra, ale twórcom chyba brakuje zdecydowania żeby pójść w jakąś konkretną stronę.
No chyba że to ja mam jakieś złe ustawienia, nie wgrałem odpowiednich modów czy coś.

Bo to mógłby być fajny symulator ciężarówki... gdyby był symulatorem.
Tym czym "Flight Simulator" w lotnictwie - żeby w każdej ciężarówce każdy przycisk i gałeczka działał jak w oryginale. Żeby w zimne dni grzać świece żarowe, ustawiać sobie webasto na przerwie, żeby ekrany pokazywały to co pokazują w prawdziwym modelu, dolewanie oleju, adblue, awarie, przeglądy, serwisy.
Żeby mieć doskonałą fizykę gdzie hamując na śliskim zestaw chce się poskładać, albo żeby móc poczuć specyfikę ciężarówkowego ESP itp. (wszystko może być oczywiście opcjonalnie), jak w grach simracingowych.
Bo ta fizyka która jest, którą tam jakoś suwaczkami w menu poustawiałem na wydawałoby się trudne ustawiania, jest po prostu słaba.

Albo w inny sposób byłoby fajnie gdyby skupić się bardziej na specyfice pracy - odwzorować ściśle regulacje prawne dotyczące tacho, odpoczynków, prawa, kontroli drogowych, kar. To z podziałem na kraje (żeby zmieniały się nie tylko znaki i modele radiowozów).

Albo nawet pójść w stronę bardziej "grową", trochę bardziej otworzyć ten świat, dołożyć możliwość jazdy jakimiś "zadupiami" gdzie na drodze są ograniczenia wysokości, tonażu, czy skrzyżowania na których można się wklinować z naczepą. O wjeździe tyłem pod rampę w "Biedronce" nie wspominając, bo te parkowania które widziałem w grze były banalne nawet nie wychodząc kamerą z kabiny.

Bo tak to mam wrażenie że gra z dużym potencjałem, ale niewiele z tego wykorzystuje.
Ale może się ja da jakoś pomodować?

#grykomputerowe #ets2 #simracing
  • 12
Nie no, co Ty gadasz. Nowe intra dla miast to jest właśnie coś, czego tak bardzo potrzebowaliśmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak na serio, to nic dodać, nic ująć. Ja od dawna powtarzam, że gra ma olbrzymi potencjał - a SCS obiera idiotyczną drogę rozwoju. Chciałbym, żeby szybciej mapy były wydawane, rzeczywiste tacho (albo chociaż taka pierdoła jak kontrolowany czas trwania przerwy, żeby np. móc jeździć tylko
do jazdy zadupiami promods powinien cie zadowolić


@Leniek: Dobrze widzę że wymaga wszystkich 7 dodatkowych DLC tras w Europie co kosztowałoby mnie na Steam jakieś 300zł (bo dwa DLC mam)?
Czy to się gdzieś da kupić w normalnych pieniądzach? :)
a także bez odpowiedniego sprzętu obsługiwanie tych wszystkich przełączników byłoby dramatyczne


@Babell: MSFS robi (a przynajmniej robił bo grałem dawno) to dobrze i w ciężarówce też by się sprawdziło.
Po prostu jest tryb z kursorem myszy który można wskazać dowolną aktywną rzeczy w obrazie kabiny, aby ją uaktywnić.

Oczywiście rzeczy związane z dynamiką jazdy muszą mieć swoje kontrolery (co najmniej klawisze klawiatury), ale cała reszta mogłaby być po prostu klikana za
@hellfirehe: ETS 2 i ATS są to gry z założeniami:
- nie jesteś kierowcą ciężarówki, jesteś ciężarówką
- masz zwiedzać miasta i krainy stworzone przez twórców
- grając w grę masz być cały czas zajęty jazdą przez 99% czasu
To są wszystkie założenia tej gry. Trzymają się tego, bo im się to po prostu opłaca. Nie chcą wychodzi poza ramy tych założeń. Jest im w tym dobrze. Oprócz ich gier są
@Fanath: jeżeli chodzi o czas to ja mam moda na skalę mapy 1:1 [ nie testowałem na promods, działa na rusmap] no i sobie komendą zmieniam na godzinę aktualną. Jedyny problem to jest to, że dłuuugo nie będziesz tankować. Musiałbyś jeździć 2 tygodnie chyba by wypalić cały bak.
@hellfirehe: @Sisaxu miałam to pisać, że wyszło ART i to od naszego polskiego deva. Zabugowana w ciul, ale ciągle pacze wlatują, no i pomimo błędów, to ma potencjał i całkiem fajnie się gra :) Można wyjść z ciężarówki i rozprostować nogi ;)