Wpis z mikrobloga

Nie planowałem kupować #liesofp tak szybko, tyle gier do ogrania, chwilka w demku jakoś nie zrobiła na mnie aż takiego wrażenia - na pewno sprawdzę jak będą dobre oceny, ale bez hajpu. Oceny okazały się bardzo dobre, ale znowu - dobre oceny zgarniał absolutnie kasztaniarski Mortal Shell, więc te okolice 80 na OC to na spokojnie.

No ale paru mirków tu się rajcowało, na YT też, więc się skusiłem. I po ~10h i przejściu 5 rozdziału mogę powiedzieć z całą pewnością, że to jest jakość From Software i gra, którą Japończycy mogliby wypuścić (zapewne wtedy byłoby parę punktów więcej na OC).

Gra się wspaniale, zacna walka i zacna eksploracja (!). Produkt fromsoftware'owy, ale sporo tych unikalności jest, mój faworyt to ładowanie estusia, gdy się już wyczerpał. () Projekt poziomów świetny, wszystko gra: skrót, rozmieszczenie przeciwników, przedmioty i sekrety. Klimat mój ulubiony, miasto, katedra, fabryka, obrzeża.

To tylko taka zajawka, bo widziałem, że ktoś ostatnio pytał czy warto. I ja też się zastanawiałem. No ale warto fest. Tak, powinienem był poczekać do końca z tak gorącym poleceniem, ale na razie nie było słabego momentu.

Aaa, i miło widzieć, że gra jest super zoptymalizowana na wszystkim. Tu brakuje inspiracji FS. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#bloodborne #darksouls #ps5 #gry #gamepass
Theos - Nie planowałem kupować #liesofp tak szybko, tyle gier do ogrania, chwilka w d...

źródło: SHARE_20231012_0853530

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@Theos: a jak dashowanie i poruszanie się? Jako pierwszy z pierwszych jesli chodzi o kochanie FromSoftu (nawet stanąłem na świętej ziemi, tj pod ich biurem jak byłem w Japonii ()) ściągnąłem demo ale ruszanie się było okropne. Zmienili coś?
Aha i zgadzam się co do Mortal Shella- ta gra była niegrywalna xD nie wiem jakim cudem ona ma tak dobre opinie
  • Odpowiedz
  • 1
@ksjoc_zakony: mam wrażenie, że jest lepiej niż w demku, ale je pobrałem żeby tak się trochę pobawić. Może teraz bardziej się wczułem. Ale dash jest OK. Tylko to nie BB, walka się nie opera na dashu, tylko na gardzie (a właściwie to na parowaniu). Garda to tarcza (mimo to traci się ciut HP do odzyskania atakiem - jak w BB), odbijanie to podstawa, a dash jest odpowiedni na niektóre ataki bossów.
  • Odpowiedz
  • 1
@Theos: Masz rację. to wygląda jakby FS robiło. Jest pięknie.


@sebeq77: tak wygląda, a do tego ta prezentacja ma korytarze, skróty, eksplorację wertykalną, przełączniki, zakamarki - czysty FS. Uwielbiam klimat BB. Jeszcze propsik, że w różnych lokacjach widać gdzie się jest, katedra, hotel Krat, dymy fabryki, czuć powiązanie lokacji.
  • Odpowiedz
póki co to From Software nie umiało zrobić takiej ładnej grafiki


@Beeercik: bez przesady, Lies of P designersko to głównie mocna kalka z Bloodborne, z tymże rozmach jest dużo mniejszy, a level design sam w sobie przypomina gry z czasów PS2
  • Odpowiedz
  • 3
level design sam w sobie przypomina gry z czasów PS2


@tarkaz: miras, co Cię tak boli koreańskie bloodborne, pod każdym postem na tagu widziałem Twoje jojczenie.
  • Odpowiedz
@Theos: ooo no to w takim razie sobie pogram, brzmi bardzo dobrze a dosyć mam nieudanych "souls-like" które zupełnie nie rozumieją czemu gry od FS są tak dobre.

. Level design jest beznadziejny, nie mówię tylko o hubie, ale o pozostałych prostackich lokacjach też. Eksploracja żadna.


Ja MS zaczynałem kilka razy bo przypadkiem zawędrowałem w miejsca z których już nie byłem się w stanie wydostać. Dodatkowo wszystko było szare i bure-
  • Odpowiedz
pod każdym postem na tagu widziałem Twoje jojczenie.


@Theos: może dwa razy się wypowiedziałem, także ponownie - bez przesady
będzie dobrze jak ta gra dostanie sequel, może wtedy z odpowiednim budżetem sprostają ambicjom, narazie to jest tytuł 7/10 i nawet nie najlepszy souls-like jaki wyszedł w tym roku ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz