Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem z samochodem Golf 4 1.6 16v benzyna + gaz. Problemem są falujące obroty na postoju, ale nie zawsze się to zdarza i tylko gdy jest podpięty EGR. Gdy wtyczka od EGR jest odpieta to auto działa normalnie. Myślałem właśnie że to ten zawór jest problemem i wymieniłem go, jednak na nowym jest identycznie. Jakieś sugestie co sprawdzić dalej?

#mechanikasamochodowa #mechanika #motoryzacja
  • 16
@Murzins: Zastanowiłbym się nad czujnikiem podciśnienia i czyszczeniem a następnie adaptacją przepustnicy. Tak wnioskuję po tym że podpięcie EGR wprowadza spaliny zmniejszając przepływ przez filtr powietrza i to może mylić czujnik ciśnienia a przepustnica nie jest w stanie zachować się odpowiednio co do takiej sytuacji.
@Murzins chodzi mi o czujnik zwany map sensorem. Z drugiej strony może być tak że zaślepienie EGR i pozostawienie podłączonej wtyczki nie spowoduje zmiany bo to nie spaliny wracające do komory spalania są problemem a ich brak ponieważ sterownik liczy że się pojawią, zmienia dawkę pod nie, okazuje się że jest za ubogo i dodaje paliwka ponieważ parametry oczekiwane mijają się z rzeczywistymi.
Biorę te opcje pod uwagę ????. Nie ma wtedy problemu na przeglądzie?


@Murzins: Jak nie będzie się świecił check engine to nie będzie problemu. Normy wg. których sprawdzają spaliny na SKP u nas są tak luźne że powinien przejść jeśli w ogóle trafisz na stacje na której sprawdzają spaliny.
@aarahon Dzięki, ogólnie to jeżdżę już długo z odpieta wtyczka, ale postanowiłem trochę z tym podziałać, bo kłuje w oczy Check wtedy. Sproboje z tym map sensorem i jeszcze raz po tym zrobię adaptacje przepustnicy, jak to nic nie da to będę jeździł jak teraz, a na przegląd podepne te wtyczkę po prostu

@biskup2k dzięki, warto wiedzieć
@Murzins: odepnij go na początek i podepnij EGR, zobacz jak będzie się zachowywał. Najlepiej było by przeanalizować parametry które wskazuje podczas działania EGR i wtedy gdy jest odpięty.
@aarahon okej, sproboje po 16 jak będę w domu. Może być to jednak problematyczne, bo wczoraj po wymianie EGR przejechałem około 20 km i było cały czas ok, a dziś nagle falowanie wróciło po przejechaniu kilku km. Zobaczę te pomiary, może coś wyjdzie
@trzaichlac69 podczas jazdy wartość w grupie 33 (lambda Control bank 1 Sensor 1) wahała się między -7% a 10%, chociaż raz migło 13%, a to już chyba za dużo, ale to tak raz jednorazowo.

Ogolnie zrobiłem jeszcze raz najpierw adaptacje przepustnicy, potem EGR i na razie jeździ bez jakiś cyrków, ciekawe tylko jak dlugo
Pobierz Murzins - @trzaichlac69  podczas jazdy wartość w grupie 33 (lambda Control bank 1 Sen...
źródło: temp_file6400659812241823629
@trzaichlac69 dzisiaj to zrobiłem dopiero + adaptacja przepustnicy i EGR po raz kolejny. Wcześniej nie kasowałem tych nastawów podstawowych. Na razie jeździ bezproblemowo, w środę i czwartek czeka mnie trasa do zrobienia, dam znać jeśli znowu zacznie szaleć. Dziękuję wam za pomoc póki co ????