Aktywne Wpisy
czerwonykomuch +328
35 lat kapitalistycznej propagandy tak bardzo poryło mózgi pracowników, że chcą oni - z własnej woli - spędzać w pracy więcej czasu za to samo wynagrodzenie.
Tak, dobrze czytasz. 23,9% obywateli jest zdecydowanie przeciwna skróceniu tygodnia pracy do 4 dni przy zachowaniu tego samego wynagrodzenia. 15% raczej przeciwna. Wśród trzydziestolatków, którzy powinni już przecież coś tam ogarniać i nie nabierać się tak łatwo na kapitalistyczne brednie, 52% woli pracować dłużej za to
Tak, dobrze czytasz. 23,9% obywateli jest zdecydowanie przeciwna skróceniu tygodnia pracy do 4 dni przy zachowaniu tego samego wynagrodzenia. 15% raczej przeciwna. Wśród trzydziestolatków, którzy powinni już przecież coś tam ogarniać i nie nabierać się tak łatwo na kapitalistyczne brednie, 52% woli pracować dłużej za to
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Doszedłem sobie do momentu że postawiłem pierwszy roboport/przenośny roboport i zaczynają latać pierwsze konstrukcyjne robociki. Logistyczne jeszcze za bardzo nie mają sensu bo nie mam skrzyn żądających.
Mam teraz problem bo aby pójść dalej w stronie fioletowych płytek to strasznie mi się wszystko komplikuje. Czy kombinować gdzieś z boku nową fabrykę, czy raczej skupiać się aby drony wszystko dowoziły? Nie zapcha sie to? Brakuje mi jeszcze tych zaawansowanych skrzyń do systemu logistycznego ale to kolejny krok w strone bodajże żółtych fiołek jest pod kątem badań...
No jednym słowem masakra :)
Macie jakieś porady na tym etapie gry?
Druga sprawa to zaczyna mi się powoli kończyć żelazo - czy bawić się w pociągi, czy zrobić gdzieś stację z "centrum" przetapiania i dowozić tam rude? Czy pociągi warto puszczać dwoma torami?
W sumie na razie tyle. Pic rel jak to u mnie wygląda
Pociągi całkiem prosta sprawa, tylko trzeba chwilę pokminić, żeby zrozumieć jak to działa.
Polecam 2 stacje w bazie, jedną odbierającą rudę,
Transport kolejowy jest super. Najtaniej na pasach transmisyjnych, ale jak masz daleko to bez sensu.
Gdzie będziesz przetapial rude ma znaczenie, bo kopalnia się kiedyś skończy i będziesz musiał dowozić do przetapiania, albo budować nową hutę. Możesz zbudować przy bazie piece i peron kolejowy, i dowozic tam z kopalni.
Na skomplikowanie fabryki jest jedno rozwiązanie - main bus. https://wiki.factorio.com/Tutorial:Main_bus
Wszystko
Na drugie przejście, poczytaj o podejściu typu Main bus, jest to pewna taktyka na budowę bazy, która jest naprawdę efektywna do pewnego momentu (ukończenia gry), potem troszeczkę za mało wydajna.
I na trzecie podejście (ewentualnie kontynuacja drugiego) możesz zrobić transpozycję z main bus na megabazę
Na tym etapie możesz jeszcze zdemontować wszystko i postawić od nowa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Planując bazę zostawiaj sobie dużo miejsca na rozbudowę.
Co do pociągów - nie ma sensu budować dwóch torów jeśli masz tylko jeden pociąg na danej trasie. Ja staram się budować realistyczną sieć kolejową: dwa tory do ruchu w obu kierunkach, semafory, rozjazdy, bocznice ze stacjami. Dzięki temu mogę na
I taka mała rada, nie bój się odwodów logicznych (circuits), wyglądają strasznie, ale są naprawdę proste. Możesz na przykład jednym kabelkiem (czy zielonym, czy czerwonym) połączyć inserter