Wpis z mikrobloga

Miałem dzisiaj telefon z banku Paribas i okazało się że wprowadzili funkcjonalność, że aby kontynuować połączenie sam muszę otworzyć aplikację bankową gdzie wyświetliła się informacja o kontakcie i prośba o akceptację. Dopiero po akceptacji osoba na linii telefonicznej przeszła do dalszej rozmowy.
Jest to świetne rozwiązanie umożliwiające potwierdzenie że faktycznie rozmawia się z pracownikiem banku i utrudni to życie oszustom. Czy inne banki mają podobne rozwiązania?

#bankowosc #mbank #banki
  • 7
@kidi1: Będą chcieli ale przynajmniej nie stracę wszystkiego, może przynajmniej nie od razu :). Miałem ostatnio telefon od oszusta podszywającego się pod pracownika ING gdzie też mam konto. Gdybym wiedział że jest podobne rozwiązanie to od razu bym go odrzucił żądając takiego uwierzytelnienia a tak to co pozostaje? Przerwanie połączenia, sprawdzenie na stronie banku że to ich numer? Skomplikowane, czasochłonne, minie trochę czasu zanim człowiek się upewni czy rozmawia z oszustem
Czy inne banki mają podobne rozwiązania?


@mskiper: Niektóre, np. w PKO BP
https://iko.pkobp.pl/funkcje/weryfikacja-pracownika-banku/

sprawdzenie na stronie banku że to ich numer?


@mskiper: To nic nie weryfikuje, pod numer telefonu można się podszyć. Nawet w linku wyżej masz

Numer telefonu, z którego dzwonią oszuści może wyświetlać się jako prawidłowy numer telefonu firmy lub instytucji

Jak rozmowa budzi wątpliwości i nie ma innych narzędzi do sprawdzenia czy to faktycznie bank dzwoni to
@rtg_: ale w jaki sposób miałby to zrobić? jedyne wyjście jakie widzę to przekazanie jakiś danych wrażliwych dostępnych tylko dla banku, ale wtedy mamy drugi problem: skąd pracownik miałby mieć pewność że przekazuje je właścicielowi telefonu a nie losowej osobie co akurat odebrała ten telefon