Wpis z mikrobloga

Moja gówno opinia o anulowaniu Dziejów Khorinis.

W wpisie na FB zespół DK podał, że podobno głównym powodem zaprzestania prac nad modem jest problem z nagraniem dubbingu, a także przede wszystkim brak pewności, czy już nagrane kwestie dialogowe, które posiadał dotychczasowy koordynator projektu zostaną udostępnione zespołowi DK.

Jako drugi powód podano złe zarządzanie, które przyczyniło się do nie spójnej wizji modyfikacji oraz powstania zbyt dużego chaosu w produkcji moda, w wyniku którego najprawdopodobniej doszło do spadku motywacji, aby dokończyć projekt. Ja jednak odnoszę wrażenie, że chaos i złe zarządzanie, które przyczyniło się właśnie do spadku motywacji, to jest jednak główny powód zaprzestania prac nad modem, nie dubbing.

Jak moim zdaniem wyglądały po kolei wszystkie gwoździe do trumny, które zabiły projekt Dziejów Khorinis?

1. Rozłam w 2018 roku – świadomość, że dużo doświadczonych osób odeszło z zespołu (i pewnie część zabrała to co zrobiła) i trzeba szukać nowych ludzi i na nowo tworzyć zgrany zespół.

2. Pandemia Covid-19 – być może koronawirus miał faktycznie jakiś wpływ na prace nad modem, w tym głównie przeprowadzenie sesji nagraniowych w studio. W tamtym czasie motywacja do tworzenia moda mogła być nadal dość spora i być może udałoby się nagrać więcej dialogów, co wpłynęłoby pozytywnie na morale w zespole.

3. Wydanie Kronik Myrtany: Archolos i sukces tej modyfikacji – to pewnie ludzi z DK mocno dobiło, że Kroniki Myrtany wyszły tak świetne i dopracowane, nie pomogła też pewnie świadomość, że sami są w lesie ze swoim modem i czeka ich jeszcze ogrom pracy, aby ich modyfikacja była przynajmniej na tym samym poziomie co Kroniki.

4. Wyciek plików Dziejów Khorinis w maju 2023 roku – fani zobaczyli prawdopodobnie aktualny stan prac na modem (z analizy internautów wynikało, że był to build z stycznia 2023 roku) i w tym momencie chyba już nikt nie miał wątpliwości, że modyfikacja, która pierwotnie miała się ukazać w 2020 roku (silence, silence) jest daleka od ukończenia.

Po wycieku moda być może jeszcze trwały jakieś prace, które miały uratować projekt. Z wpisu na FB wynika, że od marca do sierpnia tego roku próbowano poprawić scenariusz i niby to brak pewności co do dubbingu ostatecznie zadecydował o porzuceniu projektu.
Jednak moim zdaniem gdyby im naprawdę zależało i byliby takimi zapaleńcami jak ekipa Kronik Myrtany, to sami zorganizowaliby dubbing i nagrali wszystkie kwestie od nowa, co dałoby im możliwość kompletnego przeorganizowania scenariusza, gdyż dotychczas już nagrane kwestie dialogowe i tak nie byłyby im już potrzebne.

Ja wiem, że wizytówką DK miał być dubbing, w którym mieli wziąć udział aktorzy z oryginalnej sagi Gothic i podkładać głos tym samym postaciom (np. Andrzej Tomecki jako mag ognia Torrez), jednak moim zdaniem w obecnej sytuacji powinni to olać i sami zorganizować nagrania dubbingu, nie patrząc na „dotychczasowego koordynatora posiadającego prawa do nagranych już dialogów”.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby komuś w ekipie przeszło to przez myśl, ale świadomość nagrywania wszystkiego od nowa i organizowania tego wszystkiego ich już kompletnie dobiła i stwierdzili, że nie chce im się już w to bawić, gdyż pomijając dubbing to sama modyfikacja też była daleka od ukończenia, więc prace trwałyby pewnie jeszcze wiele lat.

Tak więc jak widać głównym powodem było tutaj beznadziejne zarządzanie, które wpłynęło na zbyt wiele problemów w pracach nad modem, a co z tym idzie spadek motywacji i zbyt wydłużony czas produkcji. Ja tam się w sumie nie dziwię że zrezygnowali, gdyż mod w obecnym kształcie powstaje podobno od około 2015 roku, a patrząc na wyciek to przed ekipą byłoby pewnie jeszcze wiele lat pracy.
Największe winę ponosi tutaj Dark ze swoim wybujałym ego, w wyniku którego najpierw doszło do rozłamu, a potem do przeciągania produkcji moda. Z wpisu na FB można też wywnioskować, że zespół DK chciał się pozbyć Darka ze względu na złe zarządzanie projektem, jednak jego duma nie pozwoliła mu na przekazanie im nagranych dialogów. Tylko ciekawe co on teraz zrobi z tymi nagraniami?

No nic, przynajmniej tyle dobrze, że w wyniku rozłamu dostaliśmy Kroniki Myrtany: Archolos. Szkoda mi tych ludzi z ekipy DK, którzy faktycznie zaangażowali się w pracę nad modem, oraz aktorów, którzy poświęcili swój czas na nagranie dialogów.
Fajnie by było, gdyby zespół DK oficjalnie udostępnił pliki modyfikacji w sieci, żeby scena modderska mogła to jakoś wykorzystać, gdyż szkoda żeby te wszystkie nowe modele i animacje się zmarnowały, ale pewnie tak się nie stanie.

#gothic #dziejekhorinis
Pobierz maciorqa - Moja gówno opinia o anulowaniu Dziejów Khorinis.

W wpisie na FB zespół DK...
źródło: 345503261
  • 9
@tomi-roma: Raczej chodziło o to, że część aktorów co podkładała głos w oryginalnym Gothicu była już w sędziwym wieku i chcieli "na wszelki wypadek" wcześniej nagrać z nimi dialogi.

To miałoby sens tylko w przypadku, gdyby ich postacie nie były znaczące dla scenariusza, w sensie można byłoby zmienić fabule i nie kolidowałoby to z kwestiami tych postaci.
@maciorqa Co do ostatniego zdania, przecież był wyciek i pięknie ukazał całą dotychczasową pracę która jest zwyczajną pokazówką, makietą paru lokacji zrobioną na potrzeby filmików na YT by pokazać, że faktycznie coś robią. Ze wszystkich tych map i modeli jedynie co można by zrobić to nowy dungeon do returninga w którym głównymi bossami byłyby dwie świnki o nazwie Dareczek i Fabio rzucające i strzelające błotem i gównem bo to jedyny model który
@maciorqa
Tyle słów...
A ja podam krótki powód.
Powodem takiej a nie innej decyzji było WYŁĄCZENIE PATRONITE (jedyna słuszna decyzja), które nastąpiło po leak-u. Już wtedy wiedzieli, że projekt nie ma racji bytu. ¯_(ツ)_/¯
@MrPrado30: Wydaje mi się, że ktoś tam jednak pracował, nie powiesz chyba że DK miały słabe modele nowych pancerzy, albo część animacji jak np ta z ładowaniem worków na deski (5:20 w poniższym filmiku).

Ogólnie ten film z stycznia 2021 wygląda naprawdę spoko i w tamtym czasie można było odnieść wrażenie, że faktycznie prace nad modem idą w dobrym kierunku.
maciorqa - @MrPrado30: Wydaje mi się, że ktoś tam jednak pracował, nie powiesz chyba ...
@maciorqa: może też dlatego, że kurna klepią moda do starego parcha, gdzie jeden duży mod już wyszedł i cześć- za drugie miejsce nie ma medali.
Ja wiem, że są nawet ludzie co klepią WADy do dooma, ale tam baza odbiorców, jak i zaraz gotika, będzie się kurczyć z przyczyn naturalnych.
Nie wiem jak tam z GK ale mnie by demotywowało babranie się od tylu lat w gównianym silniku do starej gry,