Wpis z mikrobloga

Rozglądam się za hatchbackiem ewentualnie sedanem do ok. 50 tys. zł. Zależy mi żeby to był minimalnie 2014 rok i silnik benzynowy, który ma 120 km lub więcej. Jeżdżę w tygodniu po mieście, a w weekendy raczej jakieś trasy. Chcę raczej coś bardziej niezawodnego i prostego w serwisie niż dostarczającego wspaniałe wrażenia z jazdy. Póki co mam na oku:
- Opel Astra K 1,4t,
- Mazda 3, 3gen, 2,0 120 km,
- Skoda Octavia 3 1,4 tsi.

Wiem, że każde ma swoje bolączki i różne wady, ale może doradzicie, który z tych typów byłby najlepszy. A najlepiej jak to będzie opinia posiadaczy albo osób które miały okazję serwisować te auta. Myślałem jeszcze o Ceedzie albo I30, ale jakoś do mnie mniej przemawiają. Jak macie jakieś inne rekomendacje to podzielcie się.

#samochody #motoryzacja
  • 22
@fornix996: Astra i Octavia na pewno tańsze w serwisowaniu niż Mazda, ale jakość wnętrza i prowadzenie mogą być gorsze.
Octavię uwielbiam za przestronność i ogólnie całą filozofię "Simply Clever", a Astra też spoko. Jak nie potrzebujesz przestrzeni w aucie to Astrę znajdziesz młodszą/z mniejszym przebiegiem niż Octavię.
@fornix996: Opel - nie wiem nic
Mazda - ruda tańczy jak szalona
Skoda - ma jakieś mniejsze bolączki, ale znane i tanie w rozwiązaniu. Zależy od rocznika ale tutaj często jest problem z cieknącym wysprzęglikiem i poduszką skrzyni biegów. Silnik jest bardzo żwawy i ogólnie bez większych bolączek. Rynek wtórny jest też pełny tego, więc idą za tym niskie koszty części. Później zastąpiony przez 1.5 TSI (to akurat posiadam aktualnie).
Hyundai/KIA
Myślałem jeszcze o Ceedzie albo I30, ale jakoś do mnie mniej przemawiają


@fornix996: za dużo sobie życzą za auto które było 10-15k tańsze niż inne najtańsze kompakty. Najnowsze Ceedy z małym przebiegiem po 80k są jeszcze ok ale poprzednia generacja powinna stać taniej

Ja bym mazde odrzucił z powodów jak wyżej
@fornix996: Moim zdaniem najlepszym autem z tego zestawienia będzie Opel Astra aczkolwiek od razu piszę z góry, że widoczność jak cofasz jest kiepska a szyba z tyłu jest trochę jak w czołgu przez boczne słupki, ale to 1,4t które było również w poprzedniej generacji jest bardzo przyjemne do takiej jazdy na co dzień o ile nie krzyczysz haseł w stylu, że 2.0 to może mieć czajnik.
@fornix996:

Myślałem jeszcze o Ceedzie albo I30

Ceed oraz i30 spoko, ale to jest właściwie to samo pod dwoma różnymi znaczkami robiące sobie sztuczną konkurencję coś jak kiedyś Saturn i Media Markt bo mają jednego właściciela. Auta waga czyli w tym przypadku Skoda są dużo mniej toporne od I30 i Ceeda w prowadzeniu
Auta waga czyli w tym przypadku Skoda są dużo mniej toporne od I30 i Ceeda w prowadzeniu


@Cztero0404: chciałem tylko sprostować że tamtej generacji. Octavia III bije Ceeda II. Ale w aktualnej generacji jest totalnie na odwrót Ceed III > Octavia IV. Nowa Octavia z beleczką skrętną z tylu to tragedia ( o ile nie weźmiesz RS )
@dzem_z_rzodkiewki: Aktualna generacja Ceeda jest w porządku, ogólnie Ceedy też też nie są złymi autami żeby nie było, chociażby dla tego policja cały czas kupuje następne generacje tego od jedynki. Aczkolwiek takie Hyundai I20 co na L-kach jeździ do nauki jazdy ma paradoksalnie lepszą widoczność z tyłu jak ta astra