Wpis z mikrobloga

Wszyscy się burzą o RDR1 a to jeszcze nic, zaraz przyjdzie Konami i w cenie 260 zł wyda 12-letnie remastery w 720p na najnowszych konsolach ( ͡° ͜ʖ ͡°) a na switchu ma być tylko 30 FPS mimo że PS3/X360 miały 60

These versions run at 720p, and the Switch version is also seemingly capped at 30fps, despite the original HD releases running at 60fps. Considering the Switch is more powerful than the two consoles that previously held this pair of games, it’s disappointing to say the least that the frames have been halved.

We asked about performance on PS5, Xbox Series X, plus the newly announced PS4 release; Konami clarified that the games will be targeting the same resolution (720p) and frame rate of the initial HD releases. Given that Switch isn’t running them at 60fps, we suppose we’ll have to wait and see how things fare on the other platforms.


https://www.nintendolife.com/features/hands-on-metal-gear-solid-master-collection-vol-1-could-be-so-much-more-but-isnt

#metalgearsolid #ps5 #ps4 #nintendoswitch #xbox
  • 20
Wszyscy się burzą o RDR1 a to jeszcze nic, zaraz przyjdzie Konami i w cenie 260 zł wyda 12-letnie remastery w 720p na najnowszych konsolach ( ͡° ͜ʖ ͡°) a na switchu ma być tylko 30 FPS mimo że PS3/X360 miały 60


@MisPluszowyZWadaWymowy: jakie remastery? Jak ostatnio sprawdzałem to oni od lat wydają po kilka romów z emulatorami za 260 zł.
@Kryspin013: no remastery Bluepointa z 2011, właściwie wersje HD


@MisPluszowyZWadaWymowy: czyli misz masz. Bo jednocześnie tam będzie MGS1 który widać, że działa na emu psx-a, a którego nie było oryginalne w HD collection.

Po za tym chodziło mi o to, że konami nie robi kolejnego remasteru tylko reedycje czegoś co oni robili kiedyś lub ktoś dla nich.
MGS1 oczywiście w oryginalnej rozdzielczości z PS1


@MisPluszowyZWadaWymowy: Dla mnie ok, liczę nawet na drgającą geometrię, bo mimo że to są wady, to jednak tworzą one pewien specyficzny, pobudzający nostalgię styl, przez co te gry nie wydają się aż tak brzydkie, jakie są w rzeczywistości.
Niemniej fajnie byłoby mieć wybór i poczucie że Konami jakąkolwiek pracę włożyło w te "remastery" xD
@Kryspin013: tak, ja nazwałem stare wersje remasterami, absolutnie nie to co teraz wydają. Oprócz MGS1 będą jeszcze Metal Geary z NESa no i sporo dodatków cyfrowych (jakieś albumy z grafikami, opisy fabuły/misji, soundtrack).

Ale 720p na PS5/XSX moim zdaniem nic nie przebija. Aż nie chce mi się wierzyć że nie dadzą chociaż 1080p.
@Kryspin013: tak, ja nazwałem stare wersje remasterami, absolutnie nie to co teraz wydają. Oprócz MGS1 będą jeszcze Metal Geary z NESa no i sporo dodatków cyfrowych (jakieś albumy z grafikami, opisy fabuły/misji, soundtrack).


@MisPluszowyZWadaWymowy: tzn to jest fajne, ale trochę nie przystoi takiemu gigantowi jak konami.
Większość świeżych graczy pewnie się odbije.


@MisPluszowyZWadaWymowy: a co do tego to MGS3 Snake Eater miał dwie wersje różne ze sterowaniem, ponadto mam wrażenie, że na 3dsie też jeszcze inaczej się sterowało i na 3dsie grało się baaardzo casualowo. Myślę, że lekko sterowanie itp. dostosują pod współczesnego gracza. Chociaż, jak to w sumie było w poprzednich remasterach na PS3/PS4? Zmienili coś?
@MisPluszowyZWadaWymowy: no ale przynajmniej te MGS wychodzą na platformach, na których ludziom brakowało tych gier i rzeczywiście na to czekali. A RDR1 to wyszedł na PS4 i Switcha.. Podejrzewam, że jakby wypuścili chociaż na PC to aż tak bardzo by nie narzekali.
@Kryspin013 Nie jest to jednak ISO 1:1 z PS1 bo tekst/grafika pokazuje się z przycisków od Switcha.


@Gabstom: ziom, to emulator podmienia w tle assety przy renderze. Tam nawet ISO nie musi być modyfikowane. Emulatory ogarniają to od lat.

Tu masz przykład. To jest metroid z NES-a:
Kryspin013 - >@Kryspin013 Nie jest to jednak ISO 1:1 z PS1 bo tekst/grafika pokazuje ...