Wpis z mikrobloga

@LonNon jeszcze do niedawna była na topie ze względu na kontrolę i możliwość wyciągnięcia pełnego potencjału fury.
Porównując ją do skrzyni automatycznej w Juke to była ogromna różnica i trzeba być lekko specjalnym żeby nie wybrać tam manula.

Potem pojawiła się skrzynia ZF8HP i ktoś połączył ją z silnikiem B58 i okazało się to mistrzostwem - szczególnie jeżeli weźmiesz opcję z manetkami.

Więc nie można porównywać już manual - automat. Musisz podać
  • Odpowiedz
@Crazy_summer: Dokładnie, żaden człowiek nie zmieni biegu tak szybko jak zrobi to 8HP. Z resztą, nawet skrzynie VW są bardzo szybkie. Nie ma mowy o "braku kontroli nad autem", bo jest tryb manualny.
  • Odpowiedz
@ArtoWski to że szybko zmienia biegi to jedno. Liczy się też sterownik który w zależności od trybu jazdy nie tylko zmieni bieg w odpowiednim momencie ale również podtrzymuje obroty aby cały czas utrzymywać boost na odpowiednim poziomie bo algorytm spodziewa się że za chwilę będziesz chciał depnąć.

Do tego porównaj przy tym zestawieniu skrzyni i silnika jakie trzymane są obroty przy 100, 160 czy 200 km/h.

Liczy się też gładkość zmiany biegów.
  • Odpowiedz
@LonNon: mnie automat nudzi a poza tym źle się w nim hamuje biegami, to z perspektywy cywilnej jazdy
jak kogoś stać na auto z dobrym automatem to spoko, większość jednak nie jest dobra w tym sensie że nie zrobisz z nią wszystkiego tego co zrobisz z manualem albo nie ma takiej wytrzymałości (patrz: dsg)
  • Odpowiedz
@LonNon: Praktycznie każdy dzisiejszy automat jest lepszy od manuala. Najlepsze sa klasyczne automaty do zwykłych aut i DCT dla sportowych. Manuale to dzisiaj oznaka biedoty finansowej (jeśli tak można mówić o kimś kto kupuje nowe auto), biedoty umysłowe (dla tych od kontroli nad autem jeżdżącymi starymi astrami 100 koni) i zajawka dla ludzi bogatych znudzonych wszędobylskimi automatami w autach które kupują
  • Odpowiedz
@Palladyn400: ojeździłem się ostatnio sprinterem z 2014, wszystko fajnie gdyby nie to że trzyma 1500 rpm i w ogóle nie redukuje przy hamowaniu więc bus mający na pusto może ze 2,5 tony hamuje jak pociąg więc ostatecznie i tak sam mu wkładam takie biegi jakie chcę, na dodatek wciśnięcie gazu do oporu zawsze skutkuje kickdownem nawet jeśli mam już okolice 3000 rpm więc skrzynia traci czas na zbędne dwie zmiany biegów
  • Odpowiedz
@cwlmod niektórzy poprostu wolą jeździć automatem, ale są tacy co wolą manualna - choćby z najbliższego otoczenia jeden znajomy ma automat, a mówi że następnym razem weźmie manualną skrzynię, mimo że obecnie ma choćby manetki ¯_(ツ)_/¯

No i automat może być trudniejszy w serwisowaniu - miasto powiatowe, 20-25k ludzi, do 3 warsztatów dzwoniłem i żaden nie ma sprzętu do dynamicznej wymiany oleju. Nie wiem jak wyglądają sprawy typowo mechaniczne bo nie miałem
  • Odpowiedz
@JedenRabinPowieTak: Mowimy o nowych autach w których pierwszy właściciel właściwie nie serwisuje skrzyni.

Napisałem ze jak ktos ma zajawkę to spoko, ale mówienie ze manual jest w czymkolwiek lepszy jest idiotyzmem
  • Odpowiedz