Wpis z mikrobloga

Wygląda na to, że premiera Jagged Alliance 3 się udała. Gra została generalnie dobrze przyjęta, zwłaszcza przez fanów dwójki, peak players na Steamie było 25k, a gra przez cały tydzień miała peak około 20k graczy dziennie, co dla tak niszowej kategorii gier i serii, która swoją ostatnią dobrą odsłonę miała ponad dwie dekady temu, jest dobrym wynikiem. Cieszą się też deweloperzy, dla których ma to być najlepsza premiera w historii ich studia. Więcej możecie przeczytać od nich tutaj: https://community.jaggedalliance.com/index/dev-diaries/devdiary-15-thank-you-r20/

Generalnie rzecz biorąc jeszcze dzisiaj ma być mały patch, który będzie się koncentrował na naprawie bugów i temu, by naprawić błędy uniemożliwiające grę co niektórym pechowym nieszczęśnikom. Zbierane są również opinie do większego patcha, w którym pewnie będzie polepszony balans i wprowadzone niektóre propozycje zmian. Dobrze, że nie robią tego na szybko, tylko muszą przemyśleć tego typu kwestie. Na tego typu patch będzie trzeba jednak poczekać dłużej.

Poruszono też kwestię modów do gry, deweloperzy koncentrują się mocno na wypuszczeniu narzędzi dla moderów, by można było łatwiej tworzyć mody, choć jak już to zauważyli, obecnie w samym warsztacie Steam powstało niemal 100 modów do gry.

Now, a week after the release of Jagged Alliance 3, I still cannot stop smiling as I read your own personal moments with the game. I remember one of our first conversations with Ian Curry (the creator of Jagged Alliance) and his words of wisdom – “we just wanted to make a fun game first” and this has been a guiding principle for us too. Seeing so many of you having fun with Jagged Alliance 3, the combat, the characters, and the world is heartwarming.


Edycja: aktualizacja właśnie wjechała ;)

#jaggedalliance2 #crpg #gry #grypc
Lisaros - Wygląda na to, że premiera Jagged Alliance 3 się udała. Gra została general...

źródło: JA3_DevDiary_14_ThankYou.jpg.21f3e8140fed6955ba22df1df57b5ab4

Pobierz
  • 6
  • 0
@konfalkon: to już zależy od Ciebie. Moim zdaniem gra jest bardzo dobra i mnie wciągnęła, choć ma też swoje słabsze strony. Na Steamie wydawca sobie sporo za nią żąda (przeliczył złotówki na podstawie niekorzystnego kursu, na którym opiera się sugerowana cena Steama, była o to afera i niestety ale JA3 jest tym dotknięte), zatem można pomyśleć nad kupnem klucza u jakiegoś oficjalnego partnera Steam, tylko wtedy już nie zrobi się refunda,
@konfalkon: Zależy. Mnie pokonało to, że gra jest trudna, ale nie w sposób przewidziany przez twórców. Jako weteran JA2 trudności na drugim poziomie trudności miałem w zasadzie tylko na początku, a potem to już lecę sobie luzikiem (choć nieco savescummując ( ͡° ͜ʖ ͡°)). A gra zamiast dawać w kość na polu bitwy, torturuje mnie beznadziejnym UX i dziwnymi decyzjami xD

Gra ma zachowany klimat serii, śmiechłem
kojarzysz czy po przeciwnikach zostają jakieś przedmioty? wyzwoliłem dopiero parę sektorów i nic mi się nie trafiło

Nope, to jedna z dyskusyjnych decyzji. Przeciwnicy już na początku biegają z kałachami czy RPG i w opancerzeniu. Ale po zabiciu tylko czasem dropną jakieś pojedyncze portki albo nieco amunicji.
Jest na to już kilka modów na Nexusie.
@simon999:
  • 0
@simon999: czasami zostają, a czasami nie, jest to losowe i może się zdarzyć, że nic nie zostanie. Jak naciśniesz ALT to wyświetla to, co jest interaktywne i co można lootować.