Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Jak myślicie Mirki, branża IT polepszy czy pogorszy się w perspektywie np. 5 lat? Chodzi mi głównie o to, czy osoba która chce wejść w tą branżę to będzie miała łatwiej/trudniej niż obecnie. Dużo się słyszy o zwolnieniach w firmach, że firmy mniej chętniej zatrudniają nowych, rozwój sztucznej inteligencji itp. Sam jestem studentem informatyki i tak się zastanawiam czy wybrałem odpowiedni kierunek studiów jak na obecne czasy. Jakie są Wasze spostrzeżenia na ten temat?
#programista15k #programowanie



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: razzor91
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 17
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: myślę, że lepiej już było.
Trudno przewidywać, ale tylu programistów jest teraz produkowanych, że za kilka lat może być przesyt.
Już teraz jest ciężko znaleźć pracę komuś bez doświadczenia albo juniorowi, a za 5 lat myślę że będzie jeszcze gorzej.

Ale zobaczymy.

Tak czy siak jeśli już zacząłeś studia to je skończ. Jako student/absolwent informatyki zawsze będziesz miał łatwiej niż samouki i bootcampowcy
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: Ogólnie branża IT będzie się tylko rozrastać i zwiększać zapotrzebowanie na profesjonalistów w perspektywie jeszcze przynajmniej kilku dekad. Twoje pytanie implikuje pewien błąd logiczny - pojmowanie absolwentów informatyki i programistów jako generycznych "informatyków". Klepaczy Javy/JSa/Cpp już nie potrzeba, na pewno nie aż tyle. Z tego co teraz widzę to zapotrzebowanie jest ogromne ale np. na kogoś kto kończył biologię, chemię, inżynierię materiałową, fizykę teoretyczną, finanse, nawet psychologię i jednocześnie jest
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: imo rynek IT się zamknie. Na zasadzie, że nikt nie będzie chciał juniorków bez studiów albo po bootcampach. Jedyną drogą będą programy stażowe w firmach IT. To jeśli chodzi jakbyś chciał być samym kucem bez wiedzy domenowej.