Wpis z mikrobloga

Hej Mirki, jak aktualnie wygląda sytuacja z pracą dla nowych w administracji i DevOpsie? Jeszcze nie wysyłałem CV, ale patrzyłem trochę na NoFluffJobs i chyba jest tragedia xD
Nie mam doświadczenia, aktualnie studiuję (zdalnie).
Załóżmy, że ogarniam lepiej od innych osób bez doświadczenia, jestem w stanie powiedzieć, że szczególnie soft skillsy mam bardzo dobre.
W stopniu różnym i nieokreślonym ogarniam Pythona, Go, basha, teorię z sieci i administracji, całkiem nieźle linuxa i AWSa. Z narzędzi to GitLab CI, Docker + podstawy K8S, trochę Ansible, sporo bawiłem się w Terraformie. Z jednej strony dużo, ale jak się tak zastanowić, to w sumie ciężko powiedzieć.


Byłbym bardzo wdzięczny za porady co począć
#pracait #praca #programista15k #admin #pytanie #informatyka #pracbaza #it
  • 9
  • Odpowiedz
Ale te rzeczy co wypisales to się nauczyłeś na udemy czy w pracy? Na juniorów devopsow zawsze było mało ogłoszeń a teraz ogólnie w branży jest gorzej niż przed rokiem.
  • Odpowiedz
  • 1
@johnyboy: Uczyłem się samemu z różnych źródeł, właśnie zacząłem się uczyć powoli rok temu i zauważyłem tą różnicę. Wszędzie jest napisane, że minimum rok/dwa doświadczenia, ale zamierzam wysyłać CV w takie miejsca i tak
@Caishen: Dzięki, tam też zerknę
  • Odpowiedz
@Kamero: Junior Devops dużo zarabia, ale raczej to nie jest praca dla ludzi na studiach. Większość devopsowych rzeczy jest ciężko się samemu nauczyć
@Caishen Obydwóch stron wręcz nie da się przeglądać, wpisujesz junior .net programer, a dostajesz oferty php 4 lata doświadczenia. Nie wiem dlaczego na tych pseudostronach jest tyle ofert (zwłaszcza na linkedin)
  • Odpowiedz
@Kamero:

ale patrzyłem trochę na NoFluffJobs i chyba jest tragedia xD

W 99% przypadków nie ma żadnego sensu wrzucać ofert dla stażystów czy juniorów na płatne portale więc ich tam nie ma, równie dobrze mógłbyś szukać ogłoszeń na słupach informacyjnych
  • Odpowiedz