Wpis z mikrobloga

Jakieś rady dla motocyklisty który przesiada się z #motocykle125 na ER-5?
Tak wiem, bez litra nie ma jazdy ( ͡º ͜ʖ͡º) A ja będę miał tylko pół litra ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Boję się primo że znowu muszę się uczyć jeździć (poznanie wymiarów motocykla, co nim można a co nie, etc.) plus ja już na 125 wariowałem (jakkolwiek by to nie brzmiało), a co dopiero się zacznie na czymś większym...

#pytanie #pytaniedoeksperta #motocykle
  • 20
via Android
  • 0
@przegrywam_przez_miasto trzy ostatnie sezony (albo i więcej) przejeździłem na Romecie Soft Chopper 125, to coś tam umiem, a uczyłem się te ponad 10 lat temu na bodajże Suzuki GS250, może na czymś większym ale tego rodzaju, trochę czasu minęło, stąd moje pytanie.
via Android
  • 0
@DzorDzoneRRo muszę się też nauczyć trzymać dwa palce na hamulcu, kiedyś umiałem, a jakoś na 125 się oduczyłem.
Kolana wiem że się nie da od poprzedniej właścicielki, stać na kole też zabroniła bo ponoć to nie moto do tego (a jej w kwestii moto ufam), ale reszta... Powoli się nauczę ;)
BTW kozak foto ( ʖ̯)
Na koło nie warto iść, bo konstrukcyjnie olej odmą może lecieć do filtra powietrza. Więc trzeba kontrolować olej i dolewać.
Ogólnie twierdzę że ten silnik jest uber pancerny.
Prawdopodobnie ponad rok jeździłem z pęknięta głowicą (myślałem że tylko uszczelka), na tamtym wyjedzie w Kisielinie przeskoczył mi prawdopodobnie też łańcuch rozrządu jak przyglebilem na najwolniejszym zakręcie, ale silnik odpalił wróciłem nim do Poznania, trochę wibrował mocniej, ale zrzuciłem to na wywrotkę i może
via Android
  • 1
@DzorDzoneRRo wiem że jest pancerny, plus znam historię moto min. 4 lata do tyłu, więc wiem co wziąłem :D

Ale za to teraz mam silnik po remoncie, nowa głowica, nowe pierścienie i ERkę na sprzedaż xD


To podobnie jak ja planuję z samochodem, zawiecha nowa, silnik po remoncie, ale i tak planuję w przyszłym roku sprzedać xD

Foty kozak :D
@Gandezz: @DzorDzoneRRo no witam witam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

co do Kawki - watro trzymać stan oleju na max, żeby wałki rozrządu miały dobre smarowanie. Lubią się robić wżery na krzywkach. Nawet na wielu zdjęciach/filmach widać, że krzywki są często trochę uszkodzone. Luzy zaworowe najlepiej kontrolować zgodnie z interwałem, tj. co 12 tys. Podobno mają tendencję do zacieśniania, chociaż jakoś samo tego nie zauważyłem, ale jednak przestrzegam
certuz - @Gandezz: @DzorDzoneRRo no witam witam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

co do Kawki - watro trzy...

źródło: 20230512_102035

Pobierz
@DzorDzoneRRo: dzięki za informację, ale spoko - jak coś mam zapasowy, nowy licznik ( ͡° ͜ʖ ͡°) Miałem taki moment, że kupowałem do niej części, które nawet nie były mi potrzebne. Po prostu kupowałem, jak były w dobrych pieniądzach. Często na eBayu można znaleźć prawdziwe skarby za przyzwoite pieniądze. Tak kupiłem chociażby wałki rozrządu (lekko używane, w super stanie) i popychacze (nówki), ale akurat te obie rzeczy
certuz - @DzorDzoneRRo: dzięki za informację, ale spoko - jak coś mam zapasowy, nowy ...

źródło: 20230622_222715

Pobierz
Boję się primo że znowu muszę się uczyć jeździć (poznanie wymiarów motocykla, co nim można a co nie, etc.) plus ja już na 125 wariowałem (jakkolwiek by to nie brzmiało), a co dopiero się zacznie na czymś większym...


@Gandezz: Sporo od nowa musisz ogarnąć i wcale nie znaczy, że będziesz bardziej szalał. Może być wręcz odwrotnie. Większe moto to inna liga i paradoksalnie, może być bezpieczniej, niż na 125 z kołami
@Gandezz: Na tylny hamulec uważaj bo ten bęben bardzo łatwo się blokuje ale za to przedni jest na tyle słaby, że koła nie zablokujesz. Poza tym to jest wdzięczny sprzęt i raczej nie odczujesz dużej różnicy w prowadzeniu w porównaniu do 125.