Wpis z mikrobloga

Mirki, zapytam, a nuż akurat. Mam kotkę, która jest prawdopodobnie zatruta rodentycydami. Pomóc może witamina K podawana dożylnie/domięśniowo. Okazuje się, że jest trudno dostępna. Moi weterynarze nie mają. Podobno czasem "kociarze" posiadają czy też wiedzą gdzie dostać. Ma ktoś z Was taki preparat?

Podtrzymuję ją przy życiu koncentratorem tlenu aktualnie, bo brak jej czerwonych krwinek i nie radzi sobie z oddychaniem...

#koty #weterynaria #pokazkota
graulv - Mirki, zapytam, a nuż akurat. Mam kotkę, która jest prawdopodobnie zatruta r...

źródło: temp_file.png39803453064716878

Pobierz
  • 20
@przemek-leniak dzięki. Mam jednego dawcę. Jeszcze czekam na jego wyniki. Generalnie kazali znaleźć niewychodzącego, a szczepionego kota i nie jest o to łatwo.
Zapytam jutro czy mój pies może w takim razie. Nie wiedziałem, że tak można.
@graulv: szczerze mówiąc to w temacie takich transfuzji za wiele ci nie powiem bo nie jestem lekarzem wety tylko technikiem i to poza moimi kompetencjami jest mocno
ale Deptacz jest lekarzem akurat - coś mi tam świta że takie rzeczy się robiło kiedyś
ale co mi śita to lekarz pewnie zwyczajnie wie
@przemek-leniak dzięki. Tę witaminę jeszcze jakoś muszę ogarnąć. Chociaż podobno jej czas zadziałania to ze 2 tygodnie, a więc za późno jeśli już są objawy. Ale spróbować muszę.
@graulv: witaminkę z Niderlandów na pewno ktoś w PL ma, pytać, szukać, próbować. Normalnym trybem B2B to się zamawia przez grovet.nl
Xenotransfuzja to przetoczenie psiej krwi w oczekiwaniu na kocią odpowiedniej grupy, taka krew utrzyma się max 48h ale wysarczy do zadziałania witK i/lub znalezienia prawidłowego dawcy. Z tym szczepieniem niewychodzącego kota jako dawcy do transfuzji to bym w sytuacji podbramkowej za bardzo nie brał do głowy.
@PiersiowkaPelnaZiol @deptacz_gnoju @przemek-leniak udało mi się zdobyć 29 ampułek witaminy, z Łodzi, z Opola, z Wrocławia. Zużyliśmy niestety tylko 2. Wczoraj kotka zmarła (,)