Wpis z mikrobloga

@Volantie: Jeżeli robiłeś coś bardziej zaawansowanego i używałeś zajebistych usług Azure jak CosmosDB, to łatwo dojdziesz do wniosku, że tutaj nie ma nawet pytania. xD Duże firmy lubią microsofta i stąd używanie Azure, ale ten cloud to takie gówno, że trudno to sobie wyobrazić. O ile najprostsza infra działa okej, ale jak zaczniesz się trochę bawić, to oczy można tylko przecierać. W cosmosdb jest #!$%@? skalowanie w dół od wielu, wielu
@some_ONE: Tym źe skalując w górę pojawiają się partycje fizyczne. Czyli upraszczając nowe vm gdzie wrzucane są dane i ruch jest do nich routowany, w taki sposób, że każda vm może max przyjąć 1/X (X to liczba fizycznych partycji) ruchu. Co się stanie gdy zechcesz zeskalować maksymalny ruch, jaki chcesz przyjąć w dół i nie zmieni się liczba fizycznych partycji? Będziesz miał bardzo dużo vm, z których każda przyjmuje maksymalnie bardzo
Będziesz miał bardzo dużo vm, z których każda przyjmuje maksymalnie bardzo niski ruch, a w wyniku tego throttling.


@RapIArbuzy: Chyba tej części nie rozumiem. Dlaczego większa liczba VM/partycji obsługująca mniejszy ruch powoduje throttling, a mniejsza liczba VM obsługująca taki sam ruch by nie powodowała?
@RapIArbuzy: Ok, widzę. Bo tam zaalokowane RU jest dzielone równomiernie na fizyczne partycje. Czyli tak jak piszesz im więcej fizycznych partycji tym mniejsza liczba RU dostępna dla każdej partycji.
Ale zakładam, że po jakimś czasie jednak Cosmos wykona sobie wewnętrznie rebalancing i usunie niepotrzebne partycje fizycznie, prawda?