Wpis z mikrobloga

@zielony_goblin: nierównomiernie wyciągnięty łańcuch nadaje się do wymiany. Zębatka ma małe zużycie, ale wymieniaj komplet. Zamawiając nowy zestaw nie kupuj przypadkiem łańcucha bezoringowego, jak powiesz sprzedawcy że chcesz najtańszy to taki dostaniesz, ale nie ma to uzasadnienia ekonomicznego, bo zarżniesz taki łańcucha 4x szybciej
nierównomiernie wyciągnięty łańcuch nadaje się do wymiany.


@wocashenko: mozg mam teraz #!$%@? bo ponoc to normalne, nawet na mirko mi o tym pisali, że lańcuch wyciąga się nierównomiernie, choć na necie tez były spory o ty

Zębatka ma małe zużycie, ale wymieniaj komplet


Tak samo, jedni mówią, że jest git, inni, że duże zużycie. Co do kompletu to wiem. Jakbym zmieniał to na DIDa oczywiście. Pytam czy zmieniać już czy na
Tak samo, jedni mówią, że jest git, inni, że duże zużycie. Co do kompletu to wiem. Jakbym zmieniał to na DIDa oczywiście. Pytam czy zmieniać już czy na razie wyczyścić, wyregulowac i nasmarować?


@zielony_goblin: Zmień to i się nie martw. Zerwany łańcuch lub taki który przeskoczył/spadł to fajna atrakcja przy 100 kmh
@zielony_goblin: jest to jeden z objawów normalnego zużycia łańcucha w wyniku złej obsługi xD raz jest jak luźna gumma starych cottonworldów, za chwilę napięty jak plandeka na żuku. Obciąża to niepotrzebnie łożysko wałka zdawczego i koła/zabieraka zębatki.
@negtner: to mi właśnie siedzi w głowie :D jakby nie daj sie zerwał czy coś przy większej prędkości, cholera wie właśnie.
@amath nie wiem ile ma najechane, moto kupiłem jak miała 26k nalotu, teraz jest 30. łańcuch już był, ale wtedy raczej poprawnie naciągnięty + dawałem po zakupie do mechanika i przy okazji ustawił naciąg, może ja go #!$%@?łem jak ustawiałem naciąg po zmianie zębatki na przodzie (jakieś 600-700 km temu)
@amath: w sumie to tak (na chwilę) i jak tak teraz na to patrzę to trochę głupota, aczkolwiek sporo osób zmienia przednią bez zmiany reszty czy lańcucha

@PiotrFr troche sie pogubiłem, 150 zł nie majątek i sam już nie wiem. Zmieniać ten napęd od razu czy czyszczenie, naciąg i jeszcze polatać? Z tego co zrozumiałem to powinienem odpowiednio naciągnąć łańcuch by wszędzie był właściwy luz, tak?
@zielony_goblin: tak.
Jeśli nie jesteś w stanie, bo jest zbyt mocno wyciągnięty, albo daje się odciągać od zębatki to do wymiany.
Ale jak już zauważyłeś to nierówne wyciągnięcie to pewnie do wymiany teraz lub niedługo
Jeśli nie jesteś w stanie, bo jest zbyt mocno wyciągnięty, albo daje się odciągać od zębatki to do wymiany.


@PiotrFr: No właśnie jest w połowie naciągu, ale nie da się odciągąć.

Ale jak już zauważyłeś to nierówne wyciągnięcie to pewnie do wymiany teraz lub niedługo


Moto kupiłem jesienią, wtedy też przy okazji mechanik mi ustawił naciąg (zmieniałem opony), coś tam jeździłem, w kwietniu zmieniłem zebatkę (nawet pisałes w moim wątku) i
@Ulfric_Stormcloak: widze, że się wątek rozwinął, a nie ukrywam, że ciągle sie uczę co i jak przy moto. To jest jakiś dlugotrwały proces, zależy od jakości łańcucha, stanu zębatek itp czy wystarczy żle ustawić naciąg, zrobić te 500-1k km i po łańcuchu? Czy po prostu jak łańcuch kończy swój żywot to tak się zaczyna dziać?
widze, że się wątek rozwinął, a nie ukrywam, że ciągle sie uczę co i jak przy moto. To jest jakiś dlugotrwały proces, zależy od jakości łańcucha, stanu zębatek itp czy wystarczy żle ustawić naciąg, zrobić te 500-1k km i po łańcuchu? Czy po prostu jak łańcuch kończy swój żywot to tak się zaczyna dziać?


@zielony_goblin: Tak ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°