Wpis z mikrobloga

Render trwa, a ja się nudzę...

Zna się ktoś na Blenderze (pythonie?) czy da się łatwo połączyć moc obliczeniową komputerów (Laptop + PC) do renderowania 1 zdjęcia/animacji?

Póki co wymyśliłem, że przy animacji mam dwa blendery i jeden renderuje na CPU, drugi GPU i klatki się nie nadpisują i do tego mógłbym dać jeszcze lapa, który by wrzucał wyrenderowane klatki do folderu, gdzieś w sieci. Ale może jest lepsze rozwiązanie?

Aktualnie renderowana animacja jest bajecznie prosta (napis + przelatujący system cząsteczek, który świeci - docelowo szybkie intro na yt) i ma tylko 200 klatek, ale w przyszłości muszę zrobić na pracę inżynierską trochę dłuższą i bardziej wymagającą animację - a wynajmować farmy renderującej bym nie chciał. ;)

Już raz renderowałem tą animacje, ale w gorszej jakości i bez niektórych tekstur ;)

Przewidywany czas renderowania (średnia 25-30 klatek na godzinę) - 8-9h

#3d #b3d #blender #rendering
sirgorn - Render trwa, a ja się nudzę...



Zna się ktoś na Blenderze (pythonie?) czy...

źródło: comment_DO5uWGOPJqhPgFb4R7ESHPE6pHjil2Ay.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
@Artysta89: Wierzę ;P Mnie czeka teraz 8 godzin renderowania, a to tylko prosty napis i tylko 200 klatek, czyli ~16 sekund animacji ;) Fakt, mogłem dać 300 sampli, nie 750 i też by wyglądało, a render by trwa 3-4h. Ale takie zabiegi będę robił jak inżynierkę robić będę ;P

Nie mogę się doczekać blenera 2.70 i około 20% szybsze renderowanie w Cycles ;)

Ale już mam w głowie stworzenie prostego
  • Odpowiedz
@funeralmoon: Bardzo ciekawe wykonanie, nawet sam Piotr Arlukowicz Cię odwiedził, którego bardzo lubię i podziwiam - jak można mówić o jednej opcji ponad 15 min ;)

Świetnie się poruszają te zapałki :D Nie myślałeś wtedy, żeby dodać im jakieś łapki, nóżki? I kocham, gdy kamera ma taką głębie ostrości - nie trzeba zbytnio się przejmować tłem ;)

I jak tak patrzę to dałbym radę wykonać aktualnie 90% tego co Ty
  • Odpowiedz
@sirgorn: Łapki i nóżki nie pasują do zapałek ;) Jeżeli chodzi o symulację to poświęciłem jej bardzo wiele czasu (i nerwów) - testowałem różne lepsze, gorsze warianty - dym to kilka osobnych renderów połączonych potem w Edytorze Nodów (to samo z ogniem przy rozpalaniu). Efekt spalającej się zapałki (i biurka) to dwie tekstury i animowana maska. Takie proste, ale bardzo efektowne triki ;).

Gdzieś koło 2008 roku nudząc się w
  • Odpowiedz
@funeralmoon: A gdzieś kiedyś widziałem takie zapałki z nóżkami i rączkami - dlatego mi się skojarzyło ;)

Co do spalania to obstawiałem właśnie dwie tekstury, tylko nie byłem pewien czy blender coś takiego wspiera ;) (Chociaż pamiętam tutorial A. Price, jak robił drogę w deszczu i tam droga się 'moczyła'. To o czymś takim mniej więcej myślałem. I połączenie Internal Rederera i Cycles również A. Price pokazywał na jednym ze
  • Odpowiedz
@sirgorn: Fajne, ale 10 godzin ci się malowało?

@roykovsky Z tego co pamiętam, to problem z Radeonami i sprzętowym renderingiem leży po stronie producenta kart (problem ze sterownikami i brakiem współpracy przy rozwiązaniu problemu).
  • Odpowiedz
Ja przy animacj zazwyczaj czaskałem 250 sampli takie rozsądne minimum. Ale w pracy siedzę nad animacją już drugi tydzień, ale tam jadę po 500 sampli i ponad 2000 klatek :-)
  • Odpowiedz
@funeralmoon: w pracy wykorzystujesz blendera? :) Aż kusi spytać co to za praca? I na czym tam renderujesz? ;)

Jak renderowałem testy to były jedynie lekkie różnice jeśli chodzi o jakość między 250-400-750, ale stwierdziłem, że komputer i tak przez noc nic nie robi, a szum mi nie straszny - a musiałbym dokupić jeszcze ze 2 wentylatorki i spróbować go podkręcić.

Poza tym yt strasznie skompresował tą animacje.
  • Odpowiedz