Wpis z mikrobloga

Mam pytanie czy jest jakiś sposób aby poradzić sobie z nachodzącymi na siebie płaszczyznami w 3ds Max. Już tłumaczę o co chodzi. Jak otrzymuję od klienta plik *.stp z jakimś modelem zrobionym w CAD to tam często poligony są w tym samym miejscu (np. denko i obudowa). Rozumiem to bo ktoś jak pracuje w CAD to sobie wpisuje parametry z palca i ścianki obiektu się spotykają w jednym miejscu. Na renderze oczywiście pojawia się flickering w takim przypadku, dotychczas radziłem sobie z tym tak że edytowałem taki model na potrzeby renderu, brałem ścianki i mechanicznie je delikatnie przesuwałem żeby uniknąć takich styków. Nie wiem może jest lepszy sposób aby to obejść. #3dsmax #grafika3d #vray

(randomowe zdjęcie z internetu)
GrzegorzPorada - Mam pytanie czy jest jakiś sposób aby poradzić sobie z nachodzącymi ...

źródło: i7OEm8F

Pobierz
  • 8
@GrzegorzPorada: jak jest zesrana geometria to jest zesrana geometria i nic nie poradzisz. Jak masz płaszczyzny które na siebie nachodzą ale nie są takie same, czyli nie maja wierzchołków w tych samych punktach to chyba nic nie poradzisz. Można próbować pewnie to booleanować ale ja raczej bym nawet nie próbował.

Jeżeli natomiast masz zdublowane poligony które na siebie nachodzą, to nie wiem czemu, ale #!$%@? maks nie umie sobie z tym
@loczyn: Nie wiem czy zrozumiale napisałem. Podam przykład. Dostałem to urządzenie w *.stp i podczas texturowania musiałem dodatkowo go lekko edytować - pół przezroczysty plastik stykał się powierzchnią z kolorowym plastikiem który jest w środku - więc musiał te obiekty delikatnie poprzesuwać względem siebie aby w renderze nie powstawał flickering.
GrzegorzPorada - @loczyn: Nie wiem czy zrozumiale napisałem. Podam przykład. Dostałem...

źródło: maxresdefault

Pobierz
@loczyn: no ten weld w maxie jest taki troche xD jak masz 2 coplanarne polygony to on nie zcollapsuje ich wertów ze sobą do osiagnięcia jednego poly, tylko np. zwelduje jeden jak maja ten sam normal i tworzy jakis zgliczowany poligon xD a jak sie trafia 0x0y10z polygony to ich nawet nie widac i nie da sie ich zweldowac tylko musisz szukac po otwarych borderach.
@GrzegorzPorada: no jak chcesz robic przezroczystosci to niestety czasem trzeba nawet remodelowac bo artefaktuje od jakichs cadowych meshy, takie uroki pracy grafika 3d. Zamiast cos od lapy przesuwać próbuj pracować w maxie mądrze i używać push/shell i innych modyfikatorów. Pamietaj że istnieje coś takiego jak XFORM i czesto trzeba go na importowanych modelach resetować żeby orientacja i pivot i skala modyfikatorów dobrze działały.