Wpis z mikrobloga

Mam problem z Mazdą 3 BL 2010r. Silnik 1.6 HDI z wtryskami Bosch. Samochód jakiś czas temu zaczął nagle szarpać podczas jazdy z jednostajną prędkością przy około 2tys obrotów. Szarpanie pojawia się po mocnym nagrzaniu silnika. Podłączając kostkę diagnostyczną ELM327 nie pokazuje żadnych błędów, podczas jazdy w momencie szarpnięcia ciśnienie na szynie wysokiego ciśnienia spada do 0 w piku. Samochód nie stracił mocy, odpala od strzała bez grzania świec. Był u mechanika, wyczyścili wszystkie kostki, sprawdzili błędy, zrobili próbę przelewową i wszystko było ok, auto przestało szarpać jednak po 900km problem wrócił. Czym może to być spowodowane? Pada regulator ciśnienia na pompie, czujnik na szynie, a może wtryski nadają się do regeneracji?

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika
Figiello95 - Mam problem z Mazdą 3 BL 2010r. Silnik 1.6 HDI z wtryskami Bosch. Samoch...

źródło: temp_file.png4309351359349077430

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
podczas jazdy w momencie szarpnięcia ciśnienie na szynie wysokiego ciśnienia spada do 0 w piku.


@Figiello95: sprawdziłbym czy takie piki występują podczas gdy auto nie szarpie a jeśli nie występują to trzeba byłoby zastanowić się czy nie podmienić tego czujnika. Ja bym przynajmniej tak zrobił i sprawdził czy to pomoże. Możesz też sprawdzić czy nie ma takich "pików" w innych parametrach jak masa powietrza (przepływomierz), prędkość obrotowa (czujnik położenia wału), temperatura
  • Odpowiedz