Aktywne Wpisy
DontDoThis +18
Dostałem dziś 2 możliwości pracy
1 Mechanik maszyn komunalnych (traktory, zamiatarki)
Plusy i minusy:
+ stała stawka 25zł netto na start
+ jestem sam, nikt mnie nie kontroluje
+ proste prace typu wymiany reflektorów, elementów
- brudna praca w nieładnym zakładzie
- 4km od mieszkania
2 Typ od dzwonienia z fotowoltaiki
Plusy i minusy:
+ 1.5km od mieszkania, dojazd autobusem
+ ładne biuro
- zarobek tylko z prowizji, ale to 100zł za
1 Mechanik maszyn komunalnych (traktory, zamiatarki)
Plusy i minusy:
+ stała stawka 25zł netto na start
+ jestem sam, nikt mnie nie kontroluje
+ proste prace typu wymiany reflektorów, elementów
- brudna praca w nieładnym zakładzie
- 4km od mieszkania
2 Typ od dzwonienia z fotowoltaiki
Plusy i minusy:
+ 1.5km od mieszkania, dojazd autobusem
+ ładne biuro
- zarobek tylko z prowizji, ale to 100zł za
johnny_tomala +557
Pacjent to Bravo z 2008 roku, 1.4 TJET 120km.
Wczoraj po odpaleniu auta i przejechaniu 10 metrów auto stanęło (wydaje mi się, że poprzedzone dźwiękiem – stuknięciem).
Silnik pracuje normalnie, natomiast po wybraniu biegu auto nie rusza. Cały czas charakterystyczny turkot z okolic prawego przedniego koła.
Turkot znika, gdy wcisnę sprzęgło. Czy to oznaka wymiany skrzyni?
#samochody #mechanikasamochodowa #fiat
@jedrek_masta @fuxxiasty
Jak przegub jak auto nie rusza? Druga półoś by ciągnęła.
@sprynek próbowałeś wrzucać inne biegi i sprawdzałeś efekt? (np. dwójka albo wsteczny i czy wtedy auto próbuje jechać). Czy lewarek zmiany biegów chodzi jak zawsze czy może jest dziwnie luźny? (jeśli jest, to mogą być tylko cięgła wybieraka). Turkot może pochodzić także ze sprzęgła, może być uszkodzone, linkę/pompę sprzęgła raczej możemy wyeliminować, bo auto jednak by ruszało na
@Endrius: Nie. Mechanizm różnicowy w skrzyni biegów przenosi napęd na koło które ma lżej, to takie rozwiązanie, aby auto mogło swobodnie skręcać. Jak zerwie się przegub/półos, auto traci napęd mimo że półosie są dwie.
Edit : Poprawie stronie to jest ta długa półoś na której jest łożysko które się zatarło pewnie.
Panowie dzieki za zainteresowanie. Chyba bylem w szoku jak pisałem posta, bo odglos turkotu jest po LEWEJ stronie (od strony kierowcy), a nie od PRAWEJ jak napisalem... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
W sumie racja. Zwiodło mnie to, że kiedyś jeździłem firmowym Scudo, które szło normalnie i ciągnęło tylko po jednej stronie (czuć było, że ciągnie lewa strona i auto uciekało na bok przy przyspieszaniu) a to pewnie nie była zerwana jedna strona bo byłoby jak mówisz. Może gdzieś przyhamowała albo przycierała jedna strona i tak inni ludzie w firmie mówili półoś i mi to w świadomości zostało bez rozkminiania. Tylko jeśli
Pisałem też ze sie pomyliłem i dzwiek jest po LEWEJ
Koła nie skręcają dzięki przegubom, przeguby i półosie jedynie przenoszą napęd.
Mechanizm różnicowy o którym wspomniałem, ma za zadanie wyrównać prędkość obrotową kół podczas skręcania. Za mocno uprościłem, pisząc że auto może swobodnie skręcać.
Udaj się z tym do mechanika, albo zawołaj kogoś aby Ci pomógł wymienić pod domem, zaoszczędzisz na lawecie/holowaniu.
W zależności który to element,