Wpis z mikrobloga

@Milek: wraz z końcem marca 2023 znowu mam to słynne "tyty, tyty, tyty, tytyyytytytyt" w głośnikach, gdy nadchodzi połączenie lub gdy sam gdzieś dzwonię. Stało się tak, dlatego że mój operator wyłączył sieć w technologii 3G. Mój telefon obsługuje LTE, moja karta SIM również wspiera LTE i mam aktywną usługę VoLTE (Voice over LTE), ale mimo to VoLTE nie działa na moim telefonie. Domyślam się, że problemem jest brandowane oprogramowanie na
@strusmig mam podobnie, tak długo jak volte nie będzie bezproblemowo dostępne u wszystkich opów, na wszystkich fonach które to obsługują, tylko będzie wspierane według widzimisię opa, tak długo to nie będzie miało żadnego sensu dla większości użytkowników

Mój telefon oficjalnie nie ma volte w Polsce, ale można sobie zrootowac fona i włączyć, ale co z tego jak taki Orange ci zablokuje volte dla twojej karty sim jak wykryje ze używasz mimo że
Im starsza sieć tym rzadziej trzeba stawiać nadajniki.


@MamCieNaHita: nie ma takiej zależności, jedynym czynnikiem jest częstotliwości. Im niższa tym zasięg większy ale mniejsza przeplywowosc. Nowe technologie po prostu mogą obsługiwać wyższe częstotliwości byś mógł oglądać YouTube i twój sąsiad obok też.
@strusmig: To samo mi się zaczęło robić jakoś w zeszłym tygodniu, aż się sam zdziwiłem czemu zaczęło pierdzieć. U mnie dwa SIMy ale oba Oranga (Nju i Orange).
@Tasde: https://www.orange.pl/poradnik/siec-komorkowa/siec-3g-i-jej-wylaczenie-co-warto-wiedziec/

Sieć 3G jest powoli wyłączana na całym świecie, a wykorzystywane przez nią częstotliwości są przeznaczane na poprawę sieci 4G LTE. W Orange Polska proces ten rozpocznie się we wrześniu 2023 od pilotażowego wyłączenia 3G w okolicach Piły i Sieradza i potrwa do końca 2025.


Jak sprawdzić, czy Twoja karta SIM i telefon obsługują rozmowy w 4G LTE?

- wyślij SMS o treści KARTA pod bezpłatny numer 80233

- wysyłając
@strusmig: No to może teraz coś kombinują albo awarię mieli, ale siedzę otoczony głośnikami od komputera, od wielu lat mi nie pierdziało a tydzień temu jak się rozgrzmiało to się prawie ze strachu zesrałem.
@sortris: nie jestem w Plusie. Różowa sieć here. VoLTE i VoWiFi mam aktywne w panelu klienta. Problemem prawdopodobnie jest brandowany soft przez sieć Orange, z której pochodzi mój telefon.