Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Rynek pracy w Polsce powiatowej nie wygląda tak dobrze, jak to sobie wyobrażałem. Kiedy chodziłem jeszcze do liceum, planowałem po jego ukończeniu znaleźć pracę i pójść na studia zaoczne. Aktualnie wygląda to tak, że tylko studiuję, ale nie pracuję. No dobra pracuję, ale są to drobne prace u okolicznych rolników na wsi. Mam z tego kilka stówek na miesiąc na drobne wydatki. Jednakże wolałbym pracę na etacie, chciałbym zarabiać chociaż minimalną pensję.
Szukałem pracy na różnych portalach, ale głównie olx. Zdecydowanie większość ofert pracy to praca fizyczna. Byłem w kilku różnych firmach, działający w różnych branżach na dniu próbnym. No i nic z tego nie wyszło. Po tym jednym dniu pracy już miałem dość, nie dałbym rady pracować tam codziennie. Pracownicy, którzy zachowują się jak dzieci, monotonna praca, chamscy kierownicy, to wspólne cechy tych zakładów produkcyjnych w których byłem. Stwierdziłem, że już więcej nie szukam pracy fizycznej, ale spróbuję znaleźć pracę biurową. No i takich ogłoszeń było ledwie kilka. Jak już znalazłem coś ciekawego, to się okazywało, że szukają tylko kobiety lub osoby z kilkuletnim doświadczeniem. Cenię sobie spokój i wolałbym pracę w małej grupie znanych mi osób. Kontakt z klientem byłby dla mnie stresujący, dlatego nie zwracałem uwagi na oferty pracy związane z obsługą klienta. Ogłoszeń powiązanych z moim zainteresowaniem (IT, szczególnie programowanie) znalazłem przez cały rok tylko 2. Były to stanowiska związane z naprawą sprzętu, ale na tym się zbytnio nie znam.
I tak oto mija prawie rok od ukończenia liceum, a ja nadal szukam pracy. Nie spodziewałem się, że tak to będzie wyglądać. Czy ktoś z Was też ma podobne doświadczenie lub spostrzeżenia związane z rynkiem pracy w Polsce powiatowej? Chętnie poczytam Wasze komentarze. Miło by było usłyszeć także jakieś porady, co do mojej sytuacji. Pozdrawiam.

#praca #pracbaza #polskapowiatowa #zalesie