Wpis z mikrobloga

Mirki z #informatyka #pracait , w sumie też #programowanie mam do was pytanie natury rozwojowej.

tldr: chcę być inżynierem z "widzą ogólną" jeśli chodzi o informatykę, są jakieś źródła/literatura od których warto zacząć ?

od 2 i pół roku pracuję w IT. Od października mam nową pracę w dziedzinie IoT. Pracuję w startupie, który zaczyna pozyskiwać bardzo solidnych klientów w stanach i cóż.. ta praca pokazała mi dopiero jak niesamowicie wiele trzeba się nauczyć. Ile w tworzeniu oprogramowania jest specjalizacji i z czym się wiążą. Wiadomo że wcześniej człowiek wiedział że są deweloperzy, devopsi, analitycy itp. Ale dopiero tutaj widzę bebechy.Produkt jest stosunkowo trudny jak sami twierdzą programiści w firmie i ja jako QA (jestem inżynierem testów) raczkuję w tym wszystkim widząc każdy etap tworzenia oprogramowania, ściśle współpracuje z 9cioma deweloperami, jestem również w kontakcie z inżynierami zajmującymi się chmurą, r&d oraz przede wszystkim z kolegami z zespołu, seniorami QA, którzy tworzą frameworki do pisania testów firmware'u dla naszych urządzeń jak i API chmury i aplikacji angularowych dla klientów.
Zauważyłem że poza zdobywaniem doświadczenia w swojej specjalizacji (czy to QA, czy deweloperka) bardzo istotna jest w takich firmach wiedza ogólna. Gdzie w każdej chwili istotne jest żeby czasem zrobić coś totalnie wykraczającego poza swoją specke i przede wszystkim się z każdym DOGADAĆ ze zrozumieniem bo to jednak po prostu startup. Tu wszyscy seniorzy mają pojęcie o wszystkim w jakimś stopniu. Chciałbym również taką wiedzę zdobywać. I tu przechodzę do meritum w kwestii mojego pytania.