Wpis z mikrobloga

Nie znam się na broni, nie mam zielonego pojęcia czy Grot to dobry czy zły karabin wojskowy, ale chciałbym tylko zauważyć, że jak czytam argumenty obrońców polskiego karabinku wojskowego Grot to przypominają mi się artgumenty obrońców polskiego super samochodu Arrinera Hussarya, który to lada chwilą powstanie i zawstydzi zachodnią i niemiecką motoryzację, a te wszystkie artykuły krytyczne w prasie to zazdrosna propaganda udeżająca w polską myśl inżynieryjną.

#wojna #bron #wojsko #takaprawda
lecho182 - Nie znam się na broni, nie mam zielonego pojęcia czy Grot to dobry czy zły...

źródło: 1920px-Arrinera_Hussarya_(1)

Pobierz
  • 14
@lecho182: analogia jest udana jak artykuł w Der Onet, bo Groty są i szczelajom.
Niezła broń i jak na swój młody wiek przyzwoita eksploatacyjnie. Nowe konstrukcje muszą się "dotrzeć" i być udoskonalane dłuższy czas.

Ja bym tu raczej podnosił argument o tym, że idealną strategią jest merytoryczne rozważenie krytyki i zastanowienie się, co można poprawić. Skrajności są złe: z jednej strony jest niemiecka krytyka w czambuł, z drugiej strony syndrom
@ppqa: Przeczytałem ten artykuł onetu i tam padają dość poważne zarzuty, a najważniejszy to ten że broń się często zacina.
A przekaz rządzących też jest ciekawy, bo niby z jednej strony mówią, że broń jest świetna, a z drugiej że wyeliminowali wcześniejsze wady.
Może to właśnie dzięki onetowi wyeliminowali wcześniejsze wady, bo pisowcy by to po prostu zamietli pod dywan?
@lecho182: Problem z artykułami Onetu jest taki że stawia absurdalne zarzuty.
Grot idealny nie jest, ale ma potencjał.
To trochę wygląda jakby ktoś chciał uwalić projekt zamiast dać mu możliwość rozwoju. Jeśli ktoś nie miał do czynie.nia z bronią to uwierzy.
Owszem: rdzewienie to wina FB, konstrukcja regulatora powinna zostać zmieniona, na taką by nie było problemów z wypadaniem, dźwignia przeładowania powinna być przekonstruowana, żeby plastik z niej nie odpadał...ale poza