Wpis z mikrobloga

#arduino #esp32 #esp8266 #elektronika
Czy jest możliwość DWUSTRONNEJ komunikacji przez domową sieć Wi-Fi pomiędzy dwoma aeduino/esp? (w moim przypadku esp32)

jedyne poradniki, jakie znalazłem w necie pokazują przykład jednostronnej komunikacji, gdzie jeden sterownik jedynie wysyła sygnał, a drugi odbiera.
ja chcę, żeby oba sterowniki mogły wysyłać i odbierać. konkretny przykład: wysyłam z jednego sterownika w domu sygnał: zamknij bramę, drugi esp steruje napędem, po czym wysyła odpowiedź: brama zamknięta/niezamknięta, żeby ten w domu mógł wyświetlić komunikat, że wystąpił problem.

wiem, że istnieje protokół. esp-now, który działa dokładnie tak jak chcę, ale niestety jego zasięg działania jest za krótki, a zasięg domowej sieci WiFi mogę łatwo poszerzyć używając drugiego routera jako repeater.
  • 10
  • Odpowiedz
@sopczak: nie znam się jakoś mocno na ESP32/ESP8266 - ale czy wystawiając po prostu jakieś API HTTP nie dałbyś rady zaimplementować takiej komunikacji?
  • Odpowiedz
  • 0
@werewek: też nie mam teraz czasu się zagłębiać, ale przejrzałem na szybko kod i nie ma w nim linii od logowanie się do mojej domowej sieci WiFi. to znaczy, że jakakolwiek komunikacja między sterownikami będzie ograniczona do zasięgu ich anten, czy nie?

@Colek też się nie znam, nie mam pojęcia co to

@dktr tylko wtedy potrzebowałbym trzecie urządzenie działające jako serwer, do którego oba esp będą wysyłać te zapytania?
  • Odpowiedz
wtedy potrzebowałbym trzecie urządzenie działające jako serwer, do którego oba esp będą wysyłać te zapytania?


@sopczak: nie, jedno z tych urządzeń może być serwerem a drugie klientem.

Możesz też użyć UDP, które bardziej przypomina RS-232 - wysyłasz dane pod adres IP i port, jak urządzenie słucha na tym porcie, to dostanie dane.
  • Odpowiedz
  • 0
@dktr: nie mam pojęcia, wszystko to to dla mnie nowe zagadnienia