Wpis z mikrobloga

Motobanda z piniem(czy jak mu tam) na czele lansuje pogląd żeby tuż przed pokonywaniem zakrętu lekko wcisnąć tylny hamulec, ma to za zadanie niby stabilizować motocykl w zakręcie.

PYTANIE BRZMI:
Jak uczą na torach wyścigowych? Na pewno ktoś z was jeździ na te weekendowe szkolenia i co tam mówią?
Jest poruszany temat tylnego hamulca w zakrętach?
Bo osobiście jakoś nie uważam aby to pomagało w jeździe ale dobrze posłuchać bardziej doświadczonych.
#motocykle
  • 21
@mpetrumnigrum: tylny hamulec pomaga zacieśniać zakręt. A motocykl jest najbardziej stabilny jak lekko dodajesz gazu, ale to tylko moja opinia a nie ekspertów z motobandy ;)
tym jak prowadzić motocykl nauczysz się w OSK i materiałach do nauki, które dostaniesz po opłaceniu kursu, polecam ten styl a nie pytanie o to na portalu ze śmiesznymi obrazkami


@userrrr: kolego wydaje mi się nie prawda to co piszesz. Fakt prawo jazdy na A robiłem już kilkanaście lat temu ale zapewne nie tak dużo się zmieniło.
Zresztą na kursie uczą absolutnych podstaw a ja pytam się o szczegóły.
A motocykl jest najbardziej stabilny jak lekko dodajesz gazu


@apee: stałe powolne dodawanie gazu w zakręcie jest najlepszym sposobem szybkiego pokonania zakrętu. Czy jakoś tak.
Tak mówili w bibli pokonywania zakrętów.
@mpetrumnigrum: Tylny hamulec wciskać przed zakrętem? Wtedy odciążasz przód i zmniejszasz trakcje w przedniej oponie, idealny sposób, żeby wlecieć w krzaki. Wciskasz przód, kompresujesz przednie zawieszenie co daje ci kilka bonusow: masz więcej trakcji na przedniej oponie, masz skompresowane zawieszenie co pozwala co zacieśnić zakręt, pozwala Ci lepiej zareagować jak coś wyskoczy na jezdni bo już masz wciśnięty hebel masz wtedy dużo szybsza reakcje i mniej prawdopodobnie spanikujesz. Oczywiscie przez to
Tylny hamulec wciskać przed zakrętem? Wtedy odciążasz przód i zmniejszasz trakcje w przedniej oponie


@Kuork: ty weź poczytaj pierwsze jak działa hamowanie w motocyklu, a nie jakiś trail braking. To akurat serio mówię, jest dużo filmów porównujących i wyjaśniających sposoby hamowania.
@mpetrumnigrum: ale przed zakrętem jak jeszcze jesteśmy pionowo czy jak już jesteśmy złożeni? jak już złożeni to trzeba dodawać gazu żeby siła odśrodkowa nam wgryzała opony w asfalt. hamuje się przed zakrętem, tak aby mieć już odpowiednią prędkość do pokonania zakrętu.
może to jakaś nowa szkoła. polecam Biblię Pokonywania Zakrętów
@mpetrumnigrum: byłem na dwóch szkoleniach na torze. Jedno grupowe mówili, żeby zapomnieć o tylnym hamulcu, bo ma minimalne znaczenie i niepotrzebnie zabiera skupienie z innych rzeczy które robisz, żeby pokonać zakręt. Jakiś tam mistrz czegoś twierdził, że 90% zawodników w Polsce nie używa tylnego hamulca. Drugie szkolenie indywidualne mistrz pitbików na początku nie zwracał w ogóle uwagi na to, żebym używał tylnego i skupialiśmy się na innych rzeczach. Trzeci raz jak
prowadzić motocykl nauczysz się w OSK


@userrrr: 95% OSK uczy jak zdać egzamin a nie jak jeździć, nieliczne szkoły kładą nacisk na technikę jazdy itp a egzamin jest tylko przy okazji.
Tylny hamulec jest niezastąpiony do stabilizowania motocykla przy manewrach z prędkościami poniżej progu równowagi.


@Glenroy: a ile u ciebie wynosi próg równowagi? No rozumiem iż jest to prędkość poniżej której się przewracasz, czy może poniżej której musisz manipulować ciałem i kierownica aby się nie przewrócić?

Bo w pierwszym przypadku jest to 5km/h siedząc a w drugim 2km/h siedząc.
I mówisz że jeszcze mam przy tych np. 4 km/h wciskać tylny hamulec?
@mpetrumnigrum: Są różne zakręty i różne prędkości. Nie ma uniwersalnego sposobu hamowania na wszystkie warunki. Jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć, najlepiej po torze.