Wpis z mikrobloga

Dzień dobry.

Od Kilkunastu lat jestem klientem UPC pod różnymi adresami. W 2019 roku zdecydowałem się na ofertę z Telewizją i internetem 600 mb/s. Jakość połączeń była bardzo słaba, Internet przerywał, pojawiały się komunikaty na przeglądarkach o rozłączaniu. Na początku mamili mnie, że to wina sprzętu, ale działo się to na kilku laptopach. W końcu udało mi się przejść na umowę bezterminową i zmianę interentu na 750 mb/s za 89 zł (w cenie pakiet telewizji 183 kanały), wtedy też wymienili router na odnowionego Connect Boxa, praktycznie bez problemów, ale niekiedy czuć zwiechę łączenia (bez żadnych komunikatów). Na jesień UPC wprowadziło modem Giga Connect Box 6 obsługujący Wifi 6. Zainteresowany tą ofertą (wszystkie moje urządzenia wspierają Wifi 6) postanowiłem zmienić swoją umowę. I tutaj pojawia się problem.

Nie mogę podwyższyć aktualnego internetu z 750 mb/s do 1 GB/s z usunięciem pakietu TV (pakiet z TV jest aż 30 zł droższy oferujący mniej kanałów niż mam teraz i prędkość zwrasta tylko o 250 mb/s). Próbowałem dzwonić, pisać wiadomości i nie mogę. Na stronie w zakładce 'Dla obecnych klientów' też nie ma takiej opcji, na Moim UPC też. Zakup nowej umowy przez internet wywala komunikat, że pod tym adresem są już usługi.

Konsultanci mówią, że jedyną opcją jest rezygnacja z usług i ponowna próba zawarcia umowy. Problem jest taki, że nie mogę sobie pozwolić na 3 miesięczne (aczkolwiek jest to ponoć tylko 30-dniowa przerwa) odłączenie usług pod tym adresem.

Dzisiaj dzwoniłem ponownie i jedyne co mogę zrobić to usunięcie opcji aktualnej TV z umowy (gdzie najprawdopodobniej nie zmieni się cena czyli dalej będę płacił 89 zł za sam internet, który powinien być o wiele tańszy). Ale konsultant też nie był w stanie powiedzieć, czy potem z samym internetem dostanę 'pozwolenie' na przejście na szybszy internet. Szczególnie, że jego cena aktualnie będzie wyższa niż oferta internetu 1GB/s (80 zł).

Czy ktoś ma pomysł jak ugryźć temat? Nie mam już ochoty dzwonić do UPC, opisywać sprawę po raz któryś i za każdym razem dowiadywać się, że 'się nie da'.

#upc #internet #telewizja #umowa
  • 9
@kornelpasut: skoro masz ich usługi kilkanaście lat to powinieneś wiedzieć że co 2 lata się wypowiada umowę bo inaczej Cię olewają. jak masz umowę na czas nieokreślony to wypowiedz umowę przez moje upc
Zadzwonią z działu utrzymania i dostaniesz co chcesz. Obecnie jest 1Gbps + TV Select z Horizonem za 65zl/mc.
Sprawa rozwiązana. Zrobiłem tak: dałem wypowiedzenie usług TV, po 8 dniach dzwoniła babka z UPC z zapytaniem czemu zrezygnowałem. Raz jeszcze powiedziałem jaka sytuacja. Zaproponowała opcję na umowę terminową 12 miesięcy za 65 zł, internet 1Gb/s plus TV select 137 kanałów, nowy modem czarny Giga Connect Box 6 (ten najnowszy) i nowy dekoder (Horizon bez opcji nagrywania). Kurier w czwartek za 29 zł, aktywacja darmowa.