Wpis z mikrobloga

DPD uszkodziło nam przesyłkę i nie chce wypłacić odszkodowania.

Nie zgłosiliśmy szkody u kuriera (protokół szkody) bo uszkodzenie zauważyliśmy dopiero w trakcie rozpakowywania (2 minuty po odjeździe kuriera - mam zrzut rozmów telefonicznych i to że dzwoniliśmy do niego). Kurier nie chciał do nas wrócić i sporządzić protokołu.

! Swoją drogą, po tej akcji, DPD przyjeżdża do nas nadal, nawet ten sam kurier, musi czekać aż w pełni sprawdzimy paczkę przy odbiorze.

Reklamacja zgłoszona została online do DPD w dniu odbioru paczki (18 listopada 2022), 3 godziny po odebraniu przesyłki (inne obowiązki były ciut ważniejsze). W zgłoszeniu przesłana została pełna dokumentacja fotograficzna, faktura za przedmiot oraz formularz reklamacyjny.

Kogo polecacie aby zajął się sprawą?

#dpd #kurier #prawo #kancelaria #adwokat #uszkodzonaprzesylka #kiciochpyta
  • 10
dopiero w trakcie rozpakowywania (2 minuty po odjeździe kuriera - mam zrzut rozmów telefonicznych i to że dzwoniliśmy do niego). Kurier nie chciał do nas wrócić i sporządzić protokołu.


@felixd: Tylko co zdziałać? Jeżeli przy kurierze nie było żadnych śladów/zgłoszonego protokołu to nic nie zrobicie.
@ReevoX:

KIEDY SPISAĆ PROTOKÓŁ SZKODY?

Protokół szkody powinien być spisany podczas doręczenia paczki w obecności kuriera. Artykuł 76 Prawa Przewozowego ma poniższą treść:

Art. 76. Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje

wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:


szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez

uprawnionego;

zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;

ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;

szkodę niedającą się z zewnątrz