Wpis z mikrobloga

Siemano motoryzacyjne swiry #motoryzacja i troche #elektronika
Mam problem z autkiem, a konkretnie przetwornikiem podciśnienia sterującym otwarciem zaworu EGR. Otóż ów zawór się nie otwiera (nie recyrkuluje spalin). Ze specyfikacji czujnika wynika że jest sterowany sygnałem PWM, gdzie jeden pin powinien mieć napięcie z przedziału 10-16V (myśle że chodzi tu o napięcie instalacji). We wtyczce znajdują się 2 piny, a napięcie między nimi na zapłonie wynosi 8,6V. Miedzy pinem 1 (prawdopodobnie ujemnym) a masą jest 3,65V a między pinem 2 (sygnałowym) a masą 8,59V. W specyfikacji także jest opisane, że przyłożenie napięcia zamyka zawór, a otwarcie jest realizowane przez modulację sygnału.
Czy to może być źródło problemu? Podciśnienie sprawdzone, zawór i przetwornik wymienione na nowe (pierburg)
Myślałem, żeby po prostu masę wziąć z innego przewodu lub innego miejsca w komorze silnika, jednak nie chcę upalić sterownika.

Auto to #bmw 118d, w sumie to jedzie normalnie, nawet chyba lepiej bo cały czas pobiera świeże powietrze, checka nie ma ale wolałbym mieć wszystko sprawne.
  • 8
@PolakPotrafi321: pin 1 czerwono/żółty kabel to plus z bezpiecznika F02 20A na podszybiu przy prawym kielichu z zacisku 87 czyli po stacyjce . Między nim, a masą pojazdu powinno być napięcie akumulatora oczywiście po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon . Dalej ten plus przechodzi przez cewkę ( rezystor) zaworka i biegnie pinem nr 2 do ECU. Tak jak piszesz ECU obniża napięcie na tym kablu podając sygnał PWM co zasterowuje zaworek
@PolakPotrafi321: w takim układzie możesz podać na 2 pin tego zaworka masę tak zwanym " bay passem" tylko to spowoduję, że zaworek wysteruje EGRa tak , że będzie albo otwarty albo zamknięty cały czas co Napewno będzie się wiązało z utratą mocy przez silnik jak i na pewno checkiem . ECU pomyśli, że klapka EGRa się przycieła .

Dalszą droga diagnostyki powinna polegać na sprawdzeniu przewodu z pinu 2 wtyczki dowtyczki
Pobierz trzaichlac69 - @PolakPotrafi321: w takim układzie możesz podać  na 2 pin tego zaworka...
źródło: FpCAdnZE
@trzaichlac69: dziękuje pięknie za takie schematy. Pomierze i posprawdzam wszystko w sobotę bo niestety praca pn-pt nie pozwala na takie zabawy w tygodniu. Dobrze rozumuje ze na pinie 1 do czujnika powinien być stały plus, a na pinie 2 napięcie z zakresu od zera do wartości napięcia w instalacji? W takim wypadku regulacja zaworem odbywa się przez podawanie napięcia na pin2 przez ECU. Przepraszam za takie formułowanie pytań, gdyż z elektronika