Wpis z mikrobloga

Niech mi ktoś wytłumaczy, bo nie jestem w stanie tego ogarnąć.
Zamawiam produkt, który jest dostępny. Nie ma żadnej informacji o opóźnieniu czy ostatnich sztukach na magazynie, nic. Normalny, zwyczajny produkt, który jest dostępny do zakupu.
Kupuje, płacę. Przewidywany termin dostarczenia przypadł na 20 stycznia. Zero informacji na temat opóźnień czy braków. Przelew dotarł, opłata zaksięgowana. Na apce w telefonie raz pojawia się informacja, że produkt zostanie wysłany 19.01, raz tej informacji nie ma. No ok, opóźnienia się zdarzają.
20.01 z rana piszę do konsultanta na czacie w sprawie zamówienia. Tak tak, wpłata zaksięgowana, przewidywane wysłanie towaru z początkiem następnego tygodnia.
Parę godzin po tej rozmowie dostaję e-mail od x-kom, że no sorry, ale produktu nie ma i nie wiadomo kiedy w ogóle będzie na magazynie, ale masz tu alternatywę za ponad 2000 zł więcej. Nie chcesz? To anulujemy zamówienie i pora na csa.

tl;dr
Jak można wystawić produkt na sklep skoro się go fizycznie nie ma lub nie umieścić żadnej informacji na temat braku dostępności lub szansy na niezrealizowanie zamówienia?

Oczywiście niewiele po złożeniu zamówienia produkt okazał się niedostępny a obecnie jest wycofany.

#xkom #komputery #pcmasterrace #afera
  • 12
@Akroya: też tak miałem kilka miesięcy temu przy zakupie obudowy do PC. 2 tygodnie czekania, mimo że było info, że wysyłka w ciągu kilku dni. Mail do nich, żeby dowiedzieć się tylko o opóźnieniach w dostawach i info, że nie wiadomo jak długo trzeba byłoby czekać. Więc anulowałem zamówienie. Zakupiłem u konkurencji ze śpiewaczką w tle i obudowę miałem dwa dni później.
@mojnicknawykopie: a ktory sklep nie jest gownem? wykopki narzekaja na kazdy sklep.
@Akroya prawda jest taka, ze wykopki gowno sie znaja. pomimo tego, ze wydaje ci sie, ze wybierasz sobie x-koma, komputronika, inne morele czy lokalnego janusza, wiekszosc towaru dostarcza glowny polski dystrybutor i czesto towar jest u dystrybutora na magazynie a nie u twojego sklepu (lub go nie ma).
Jak można wystawić produkt na sklep skoro się go fizycznie nie ma lub nie umieścić żadnej informacji na temat braku dostępności lub szansy na niezrealizowanie zamówienia?


@mojnicknawykopie: Ale on ma rację. Drop-shipping jest teraz bardzo popularny. Winą może być brak odpowiedniej synchronizacji strony sklepu z magazynem dystrybutora. Niby jest na stanie a po zgłoszeniu zamówienia okazuje się, że jednak nie.