TL;DR: Kupiłem na firmę dysk na Allegro od Allegro, dysk nie działa, jak najlepiej pociągnąć tę sprawę, żeby nie dać się zrobić w bambuko przez giganta? #allegro #zakupy #komputery #pytanie
Kupiłem na Allegro od Allegro HDD za czterocyfrową kwotę (na firmę). Paczka przyszła nienaruszona, ale niepokoiło mnie to jak luźno dysk latał wewnątrz kartonu, więc przezornie nagrałem otwieranie paczki. Okazało się, że w środku był luzem umieszczony dysk w folii antystatycznej i jedynie trochę zmiętego papieru na nim (nie mógł swobodnie ruszać się w pionie, ale wciąż mógł swobodnie ruszać się w poprzek kartonu (miał niecałe 10 cm luzu), ale jak się później okazało, nie to było najbardziej niepokojące. W folii antystatycznej były małe uszkodzenia (dziury) w miejscach, w których pod folią znajdowały się krawędzie metalowych części dysku sugerujące, że być może dyskiem zajmowano się w nieodpowiedni sposób. Drugi raz zapaliła mi się czerwona lampka, więc ponownie przezornie postanowiłem nagrać rozpakowywanie go z folii, podłączanie do PC i uruchamianie. Niestety, po odpaleniu PC słychać było z dysku nieprzyjemne metaliczne dźwięki, a po kilkunastu sekundach dysk zamilkł. Jak można było przypuszczać, w ogóle nie został wykryty przez komputer.
Pytanie brzmi jak teraz to załatwić. Chciałbym mieć działający dysk, ale nie mają już takiego na stanie, więc zadowolę się zwrotem pieniędzy. Pomimo że nie minęło jeszcze 14 dni na zwrot, to raczej nie powinienem go tak po prostu zwracać, bo jeszcze powiedzą, że uszkodził się w transporcie zwrotnym, bo ja źle go zapakowałem. Poza tym dysk był kupiony na firmę, co chyba może być problematyczne. Czy wystarczy, że napiszę do nich, że przedmiot jest uszkodzony? W takim przypadku korzysta się z rękojmi czy z gwarancji?
@Mariuszowicz: W Seagate czy Westernie nie ma problemu z gwarancją, zazwyczaj wystarczy do tego nr seryjny dysku (nie trzeba dowodu zakupu, jak nie minęła gwarancja liczona od daty produkcji). A i niektóre dyski mają dodatkową gwarancję po rejestracji na stronie producenta.
@Mariuszowicz: W przypadku gwarancji odpowiada oraz warunki ustala gwarant (sprzedawca jest tylko pośrednikiem w procesie reklamacji), w przypadku rękojmi masz uprawnienia wynikające z prawa, a podmiotem odpowiedzialnym za realizację reklamacji jest sprzedawca.
#allegro #zakupy #komputery #pytanie
Kupiłem na Allegro od Allegro HDD za czterocyfrową kwotę (na firmę). Paczka przyszła nienaruszona, ale niepokoiło mnie to jak luźno dysk latał wewnątrz kartonu, więc przezornie nagrałem otwieranie paczki. Okazało się, że w środku był luzem umieszczony dysk w folii antystatycznej i jedynie trochę zmiętego papieru na nim (nie mógł swobodnie ruszać się w pionie, ale wciąż mógł swobodnie ruszać się w poprzek kartonu (miał niecałe 10 cm luzu), ale jak się później okazało, nie to było najbardziej niepokojące. W folii antystatycznej były małe uszkodzenia (dziury) w miejscach, w których pod folią znajdowały się krawędzie metalowych części dysku sugerujące, że być może dyskiem zajmowano się w nieodpowiedni sposób. Drugi raz zapaliła mi się czerwona lampka, więc ponownie przezornie postanowiłem nagrać rozpakowywanie go z folii, podłączanie do PC i uruchamianie. Niestety, po odpaleniu PC słychać było z dysku nieprzyjemne metaliczne dźwięki, a po kilkunastu sekundach dysk zamilkł. Jak można było przypuszczać, w ogóle nie został wykryty przez komputer.
Pytanie brzmi jak teraz to załatwić. Chciałbym mieć działający dysk, ale nie mają już takiego na stanie, więc zadowolę się zwrotem pieniędzy. Pomimo że nie minęło jeszcze 14 dni na zwrot, to raczej nie powinienem go tak po prostu zwracać, bo jeszcze powiedzą, że uszkodził się w transporcie zwrotnym, bo ja źle go zapakowałem. Poza tym dysk był kupiony na firmę, co chyba może być problematyczne. Czy wystarczy, że napiszę do nich, że przedmiot jest uszkodzony? W takim przypadku korzysta się z rękojmi czy z gwarancji?
Jak sprzedawca normalny, to bez problemu przyjmie zwrot. Zapytaj najpierw go, jak to można rozwiązać.
Moja znajoma bez problemu zwróciła laptopa (u innego sprzedawcy), bo za głośno dysk pracował, mimo że kupiła na firmę.
Jeśli to JDG, to masz uprawnienia jak zwykły konsument i możesz reklamować z tytułu rękojmi.
W Seagate czy Westernie nie ma problemu z gwarancją, zazwyczaj wystarczy do tego nr seryjny dysku (nie trzeba dowodu zakupu, jak nie minęła gwarancja liczona od daty produkcji).
A i niektóre dyski mają dodatkową gwarancję po rejestracji na stronie producenta.
https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/