Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do osób, które mają #bmw w automacie - czy przy prędkościach z przedziału 120-160km/h wasze auto wpada w wibracje/bicie? Miałem serię 3 GT i powyżej 120km/h biło jak #!$%@?. Teraz seria 5 g30 - bije jak #!$%@?. Powyżej 180 nie bije, poniżej 120 bije, ale mniej, do 90km/h nie bije. Ostatnio rozmawiałem z kimś, kto jeździł x5 w automacie - też twierdził, że biło. Jeździłem x1 z 2017 w manualu (patologia swoją drogą) - żadnego bicia/wibracji. Źródło wibracji zdecydowanie gdzieś po stronie pasażera. Mechanik się przejechał (z wiadomych przyczyn nie 120 ani 140, ale było czuć wibracje bardzo delikatnie przy niższej prędkości) i powiedział, że to wina wyważenia.

Koła wyważone, tarcze hamulcowe sprawdzone (moja pierwsza myśl jest taka, że może z kołami coś nie halo, bo jestem kierowcą który ma #!$%@? i wali po krawężnikach), no ale po zmianie na zimówki z wyważaniem nie pomogło za wiele. Gdzie szukać problemu dalej?

#mechanikasamochodowa #samochody
  • 20
@Euph0: mialem 20letnie bmw w automacie i nigdy takich rzeczy nie odczułem. Skrzynia fajnie pracowala.
Kolega mial taki sam przypadek jak twoj, ale w mercedesie. Jak przypomnisz sie po 12 to moge do niego zadzwonic i zapytac co to bylo.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Euph0: fwiw i zimówki i letnie miałem lekko krzywe. Oba komplety biły przy circa 140kmh. Letnie oddałem do regeneracji i prostowania i po tym auto jezdzi jak nowe. Nie sądziłem ze bedzie taka różnica tbh
@Euph0: Wibracje podczas jazdy to w 99% zawsze koła lub opony. Od tego się zaczyna i ewentualnie szuka się dalej jak wyważanie itd nie pomaga. Jak bijesz po krawężnikach to i wyważanie nic nie pomoże, skoro felga ma bicie.