Mam pytanie do osób, które mają #bmw w automacie - czy przy prędkościach z przedziału 120-160km/h wasze auto wpada w wibracje/bicie? Miałem serię 3 GT i powyżej 120km/h biło jak c--j. Teraz seria 5 g30 - bije jak c--j. Powyżej 180 nie bije, poniżej 120 bije, ale mniej, do 90km/h nie bije. Ostatnio rozmawiałem z kimś, kto jeździł x5 w automacie - też twierdził, że biło. Jeździłem x1 z 2017 w manualu (patologia swoją drogą) - żadnego bicia/wibracji. Źródło wibracji zdecydowanie gdzieś po stronie pasażera. Mechanik się przejechał (z wiadomych przyczyn nie 120 ani 140, ale było czuć wibracje bardzo delikatnie przy niższej prędkości) i powiedział, że to wina wyważenia.
Koła wyważone, tarcze hamulcowe sprawdzone (moja pierwsza myśl jest taka, że może z kołami coś nie halo, bo jestem kierowcą który ma w------e i wali po krawężnikach), no ale po zmianie na zimówki z wyważaniem nie pomogło za wiele. Gdzie szukać problemu dalej?
@Euph0: mialem 20letnie bmw w automacie i nigdy takich rzeczy nie odczułem. Skrzynia fajnie pracowala. Kolega mial taki sam przypadek jak twoj, ale w mercedesie. Jak przypomnisz sie po 12 to moge do niego zadzwonic i zapytac co to bylo.
@Euph0: fwiw i zimówki i letnie miałem lekko krzywe. Oba komplety biły przy circa 140kmh. Letnie oddałem do regeneracji i prostowania i po tym auto jezdzi jak nowe. Nie sądziłem ze bedzie taka różnica tbh
@Euph0: Wibracje podczas jazdy to w 99% zawsze koła lub opony. Od tego się zaczyna i ewentualnie szuka się dalej jak wyważanie itd nie pomaga. Jak bijesz po krawężnikach to i wyważanie nic nie pomoże, skoro felga ma bicie.
@Euph0: przyczyn może być wiele. Najprościej wyeliminować koła i opony. Trzeba sprawdzić też czy piasty nie mają bicia. Do tego może być problem z poprawnym obsadzeniem felg na piastach (rdza). Kolejna przyczyna to przeguby/półosie, czasem nawet nowe potrafią mieć bicie. Później łożyska kół, a na koniec amortyzatory.
@Euph0: Profesor Chris miał podobny problem "WIBRACJE PRZY 120KM/H PROSTA, SZYBKA I TANIA NAPRAWA AUDI A8 D3 4.2FSI 2010r." https://youtu.be/QUERJuPuUqs
Powyżej 180 nie bije, poniżej 120 bije, ale mniej, do 90km/h nie bije
@Euph0: miałem tak samo tylko mi jeszcze koło 70km/h biło. Winne były opony i/ lub wyważenie. Zmieniłem opony na nowe, magik co to zdiagnozował mi przy okazji porządnie wyważył i coś tam jeszcze posprawdzał i przeszło
@Euph0 to nie kwestia marki tylko porządnego serwisu auta. Wymień wszystkie gumowe elementy zawieszenia, amortyzatory, sprężyny, tarcze hamulcowe, oddaj felgi do prostowania, wyważ i geometrię zrób i jak nie przejdzie to dopiero wtedy gdybaj.
Pamiętacie tego dewelopera co kwiczał na Komisji Infrastruktury o wykreślenie minimum miejsc parkingowych przed wystąpieniem Sroki z Murapolu jako "strony społecznej"? No to mu wrzucili do ustawy o pomocy powodzianom XD
Koła wyważone, tarcze hamulcowe sprawdzone (moja pierwsza myśl jest taka, że może z kołami coś nie halo, bo jestem kierowcą który ma w------e i wali po krawężnikach), no ale po zmianie na zimówki z wyważaniem nie pomogło za wiele. Gdzie szukać problemu dalej?
#mechanikasamochodowa #samochody
Kolega mial taki sam przypadek jak twoj, ale w mercedesie. Jak przypomnisz sie po 12 to moge do niego zadzwonic i zapytac co to bylo.
https://youtu.be/QUERJuPuUqs
w X5 mialem bicie promieniowe na oponach w okolicach 80km/h. Nowe opony rozwiazały problem.
@Euph0: miałem tak samo tylko mi jeszcze koło 70km/h biło. Winne były opony i/ lub wyważenie. Zmieniłem opony na nowe, magik co to zdiagnozował mi przy okazji porządnie wyważył i coś tam jeszcze posprawdzał i przeszło