Wpis z mikrobloga

@future_taylor: @gonzo91: No właśnie nie, też staniało.
Z głowy napiszę ale kilka dni temu sprawdzałem model Y:
Model Y: 230k z 285k
Model Y Long Range: 260k z 315k
Model Y Performance: 300k z 330k

Bardzo duży spadek cen, powrót do tego co było ładnych kilka miesięcy temu. Oby nie dotyczyło to tylko Tesli a w najbliższym czasie całej branży, bo ceny wywaliło strasznie…
@JC97: Aż zacząłem rozważać, jakby jeszcze minimalnie ceny spadły to model 3 long range by się zaczął łapać do dopłat do elektryków dla firm na 50% VAT (limit 248k, cena 255k). I wtedy cenowo się to zbliża do 200k bardziej, a było 300 praktycznie.
@Pr2speQ: Powiem Ci, że gdyby nie ta debilna decyzja o wywaleniu czujników parkowania to już bym zamawiał. Cholera, nawet te 255k, czy max. 265k z lakierem za LR to świetna oferta na dzisiejszym rynku. Ale myślę, że warto poczekać jak zareaguje reszta rynku. Mimo wszystko mam wrażenie, że przez ostatni rok mieliśmy windowanie cen, bo inflacja i jest łatwa wymówka, a wcale aż tak dramatycznie koszty nie wzrosły. Ciekawy rok nam
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@Pr2speQ: Tesla miała przeogromne marże na swoich samochodach w 2022 roku. Dla przykładu, sprzedając 300k samochodów, zarabiała na czysto tyle samo co Toyota przy 3 mln.
Także nie zdziwię się, jak inni producenci nie mają za dużego pola do manewru i nie obniżą cen, bo inaczej przestaną zarabiać.
@gonzo91: Pytanie jak wyglądają marże u innych producentów konkretnie na EV, bo nikt tego chyba nie rozbija. Mimo wszystko uważam, że ceny są odjechane dla zasady. Szczerze mówiąc nie połączyłem wcześniej tych kropek, ale cennik Audi Q8 e-tron może być dobrym wieszczem. 345k za naprawdę kawał samochodu z całkiem mocnym silnikiem i niezłym zasięgiem i wyraźnie mniej niż odpowiedniki w ICE i pokazuje, że jak się chce to da się zaoferować
@JC97: to mnie jeszcze kilka kwestii blokuje, liczę że jak dłuższy czas utrzymają obecną produkcję to zaczną dobijać do ściany z zamówieniami i jeszcze przytną delikatnie ceny w tym roku, mają z czego. Wtedy te niedogodności Tesli będzie z pewnością łatwiej zaakceptować :)
Pełna mapka na https://eipa.udt.gov.pl/, chociaż mało przyjazna.


@JC97: Ups! Wystąpił błąd
Serwer zwrócił komunikat „404 nie znaleziono”.
Coś jest zepsute. Daj nam znać, co robiłeś, gdy wystąpił ten błąd. Naprawimy to tak szybko, jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.
@Pr2speQ: Kurczę, nie wiem czy przekonam się do samochodu za 250k+ bez czujników xD Ale zobaczymy, jakby cena LR spadła poniżej progu dopłat to bardzo ciężko będzie z czystym sercem to odrzucić ;)
@JC97: można kupić używaną z czasów gdy czujnik jeszcze istniał :D Tylko właśnie przez to jak ten rynek jeszcze wygląda to używanych modeli za wiele nie ma, dopiero to się zacznie szerzej pojawiać w najbliższych latach jak się rynek nasyci. A wtedy już te używki nie będą miały czujników ;)
@Pr2speQ: Nie no, używki nie chcę, tym bardziej, że ceny jak mówisz wypompowane w kosmos. Chciałbym jednak kupić nowe. Z kierownicami w S/X zaczęli powoli się wycofywać, może z czujnikami będzie podobnie, ale generalnie liczę na to, że pozostali producenci zostaną zmuszeni do reakcji, bo na tle Tesli 3 SR+ za 220k taki Fiat 500e za 170-180k wygląda dość absurdalnie.