user flow to to samo co overflow, czy jest jakas roznica? Szukając pradników dotyczących tworzenia userflow, dla aplikacji moblinych, napotkałem też wyrazenie "overflow" i zastanawiam sie czy to tylko inna nazwa z tym samym znaczeniem, czy moze czymś sie różnie
i drugie pytanie - czy to całe userflow w kontekście aplikacji mozna robić dowlonie, czy są jakies wytyczne? Przykładowo czy okrąg powinien znaczyć początek i zakończenie ścieżki, romb jakieś decyzje itp. (cos tkaiego widzoalm ale w tutorialu ktory dotyczył ścieżki zakupowej, wiec nie wiem czy to tez moze dotyczyć aplikacji mobilnych i czy faktycznie tak sie powinno robić)
@essos: Overflow to konkretne narzędzie do robienia diagramów. Flowy można robić dowolnie - tak, aby były zrozumiałe. Te całe romby, okręgi i inne dupiksy to stosuje się w dużych projektach, gdzie masz na serio potężne procesy i ich diagramy. Na potrzeby apki mobilnej - wystarczą strzałki ( ͡º͜ʖ͡º)
Na potrzeby apki mobilnej - wystarczą strzałki ( ͡º͜ʖ͡º)
@to_znowu_ja: Masz na myśli strzałki pomiędzy ekranami?
A na te diagramy poprawniejszą nazwą niz "user flow", nie jest czasem "flow chart"?
Flowy można robić dowolnie - tak, aby były zrozumiałe. Te całe romby, okręgi i inne dupiksy to stosuje się w dużych projektach, gdzie masz na serio potężne procesy i ich diagramy.
Hmm, a moze jednak warto stosowac te diagramy, nawet w prostszych apkach, bo wydaje mi sie ze wtedy mozna sobie ułożyć w głowie zarys aplikacji i jest to szybsze niz zrobienie prototypów
@essos: procesy w diagramach BPMN się robi nawet dla pojedynczych aplikacji
@essos: User flow to ogólny abstrakcyjny koncept zachowania usera w aplikacji. Flow chart to user flow w namacalnej, wizualnej formie (czyli ten narysowany diagram)
@essos: dobra, a teraz co to jest overflow - to sytuacja, kiedy zawartość jakiegoś elementu jest większa od tego elementu. Na przykład text overflow to będzie sytuacja w której tekst nie mieści się w miejscu na niego przeznaczonym, np. wpisując za długi tekst do inputa w formularzu ;)
@essos: Nie warto, tylko koniecznie trzeba! Ale wystarczy używać zwykłych strzałek (tak- między ekranami), nie trzeba sie uczyć całej notacji moim zdaniem ( ͡º͜ʖ͡º)
Po 4 latach malzenstwa wlasnie zdradzila mnie zona, bylismy w trakcie kupna domu. Wesolych Swiat wszystkim. Nie mam sily. Moj uwczesny swiat ruchnal, dodam ze na emigracji nie mam rodziny. #zycie #przegryw #zwiazki #depresja #zdrada
i drugie pytanie - czy to całe userflow w kontekście aplikacji mozna robić dowlonie, czy są jakies wytyczne? Przykładowo czy okrąg powinien znaczyć początek i zakończenie ścieżki, romb jakieś decyzje itp. (cos tkaiego widzoalm ale w tutorialu ktory dotyczył ścieżki zakupowej, wiec nie wiem czy to tez moze dotyczyć aplikacji mobilnych i czy faktycznie tak sie powinno robić)
#ui #ux #aplikacjemobilne #grafika
Flowy można robić dowolnie - tak, aby były zrozumiałe. Te całe romby, okręgi i inne dupiksy to stosuje się w dużych projektach, gdzie masz na serio potężne procesy i ich diagramy. Na potrzeby apki mobilnej - wystarczą strzałki ( ͡º ͜ʖ͡º)
@to_znowu_ja: Masz na myśli strzałki pomiędzy ekranami?
A na te diagramy poprawniejszą nazwą niz "user flow", nie jest czasem "flow chart"?
Hmm, a moze jednak
@essos: procesy w diagramach BPMN się robi nawet dla pojedynczych aplikacji