Wpis z mikrobloga

Widze że w Netflixie jak to w każdym korpo raz na jakiś czas bywa zgromadzili się "mądrzy inaczej" managerowie i stwierdzili, że cyferki w Excelu się nie zgadzają. Oczywiście jedyne co korpogeniusze potrafią wymyślić to najprostsze i najbardziej prymitywne rozwiązania czyli zabronić ludziom dzielić konta, bo wtedy na pewno zaczną płacić więcej i zyski wzrosną, to proste xD

Efekt zaś będzie taki że jak Netflixowi nie podoba się, że płacę im legitne 60 zł i dzielę się kontem ze znajomymi, to po zmianach dostaną ode mnie równe 0 (słownie: zero) polskich złotych. A filmy i tak sobie ogarnę w wiadomy sposób, albo wykupię subskrypcję na miesiąc raz na jakiś czas, obejrzę co chce i zrezygnuję. Ewentualnie nie obejrzę i też nic się nie stanie.

A przecież wystarczyłoby zrobić np. pakiet rodzinny za jakieś 100zł/ miesiąc, wychodziłoby po 25 zł na osobę przy 4 osobach. Akurat 20-30zł na miesiąc za ten serwis jeszcze mógłbym zapłacić, więcej - nie ma mowy. I wcale nie dlatego, że mnie nie stać, tylko dlatego, że Netflix stacza się na dno, coraz gorsza oferta filmów i seriali, produkcje własne tragicznej jakości, nie mówiąc o żenującym zniszczeniu Wiedźmina i nachalnym pchaniu wszędzie wątków lgbtqwerty oraz totalnej ideologizacji każdego nowego "dzieła". HBO i Disney mają coraz lepszą ofertę, a Netflix z roku na rok coraz gorzej. Jedyny pomysł? Zacząć walczyć z własnymi użytkownikami

No ale korpoludki z Ameryki tego nie zrozumieją i jak okaże się, że zamiast większych przychodów po zmianach użytkownicy zaczęli jeszcze bardziej masowo odpływać (bo jak to, ludzie nie lubią, jak utrudnia im się życie? niewiarygodne!), to jakiś Senior Ultra Commerce Sales Development and #!$%@? Manager pójdzie się wypłakać w wywiadzie do Wall Street Journal, że wszystko to wina złych piratów, faszystów, mowy nienawiści, białych mężczyzn i biednych złodziei z Europy Wschodniej. Mam nadzieję, że jeśli to wprowadzą, to będzie to gwóźdź do ich trumny i wcale nie będę po nich płakał.

#netflix
  • 2
@kanbanos: Myślę, że Netflix się nie przewróci na tym pomyśle.

Mimo wszystko to korpo z mocną stroną technologiczną i tak prymitywne koncepty jak badanie A/B ogarną. Wezmą jakąś próbkę użytkowników współdzielących konto, uraczą blokadą i sprawdzą czy założyli oddzielne subskrypcje. Nawet funkcja przenoszenia profilu wygląda jakby była przygotowana pod ten scenariusz - pozwala zmierzyć skąd pochodzą nowe subskrypcje.

Jak im wyjdzie, że to prosta droga do pozbycia się użytkowników to zrezygnują