Wpis z mikrobloga

Mam akumulator 100 Ah 12v + przetwornicę 2000W - 12v/230, do której podłączone są 2 monitory, telewizor, do tego zasilanie 3 laptopów, komórek - max łącznie 1500W.

Czy alternator samochodu dostawczego lub prostownik podłączony do sieci 230v nadąży to ładować przy ciągłym zużyciu 1500W?

#elektryka #prad #akumulator #elektronika
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Laszl0: o, a to ciekawe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@seven4pl: ja tu nawet 500w nie naliczyłem no chyba że telewizory to stare ruskie kineskopy. Nie lepiej kupić ups który w razie awarii przełączy się na akumulator? Zamieniając AC na DC tylko po to żeby później znów odwrócić proces jest mało ekonomiczne i sprzęt się niepotrzebnie grzeje
  • Odpowiedz
@slavkowsky: Czyli nie UPSach. Prawdziwy UPS ma pełną podwójną konwersję i jego wyjście jest niezależne od tego co jest na wejściu UPSa. Wszystko inne to popierdółki nadające się co najwyżej do sprzętów IT, które mają zasilacze impulsowe. Zresztą nawet w UPSach line-interactive dalej masz zmianę z AC na DC aby ładować baterię w buforze, a potem przy zaniku zasilania przetwornica DC/AC wysrywa jakiś prostokąt czy inny trapez.
  • Odpowiedz
@RycerzSzaregoMelanzu UPS to ups i nie pisz że UPS typu online to jedyny słuszny bo line interactive w większości zastosowań domowych wystarcza, takich jak op opisał. To nie jest aparatura szpitalna powstrzymująca życie że nawet 10ms przerwy jest istotne.
I głównie chodzi o tą konwersję żeby działała ona tylko kiedy na prawdę potrzeba ale widzę że nie kumasz idei
  • Odpowiedz
czemu?


@Zarzutkkake: Gdyż napięcie akumulatora będzie niższe i ładowarka nie będzie wiedziała kiedy skończyć ładowanie.

a w samochodzie to jak się akumulator ładuje? Bez obciążenia? He


@rybeczka: Tam jest znacznie niższe obciążenie (nie 1,5 kW) i niższe ładowanie.
  • Odpowiedz
@slavkowsky: Jak masz napięcie sieci i line-interactive podaje sieć na odbiorniki krytyczne to i tak pracuje bardzo słabej jakości ładowarka bateryjna i wspólne trafo które grzeje się znacznie. Może i straty są trochę mniejsze niż w on-line, ale jakim kosztem? Wszelkie szpilki, zapady, tąpnięcia czy inne odkształcenia sieci UPS przepuszcza na odbiorniki krytyczne i na pewno im to nie służy.
  • Odpowiedz
czemu?


@Zarzutkkake: Gdyż napięcie akumulatora będzie niższe i ładowarka nie będzie wiedziała kiedy skończyć ładowanie.

a w samochodzie to jak się akumulator ładuje? Bez obciążenia?
  • Odpowiedz